מפעל יצהר בעד הלום פלט עשן מסוכן לכיוון אשדוד


להאזנה לתוכן:

תביעה ייצוגית שהסתיימה בפשרה, תביעה פלילית של המשרד להגנת הסביבה והתחייבות של המפעל להשקיע במניעת זיהום אוויר, כל אלה לא מונעים ממפעל יצהר באזור התעשיה עד הלום, שאגב הפסיק לייצר, לפלוט עשן שחור מהארובות. במשרד להגנת הסביבה אומרים שמדובר בתקלה והם מנועים מלהתערב

מפעל יצהר טית בית, שפשט לאחרונה את הרגל, ממשיך לזהם את האוויר לתושבי אשדוד והסביבה. למרות סגירת המפעל ופיטורי כמעט כל העובדים בו, נצפה השבוע עשן שחור המשתחרר מארובת המפעל. העשן השחור נא לכיוון העיר אשדוד, כפי שניתן להתרשם בתמונות. 

בשנים האחרונות התנהלו מספר תביעות משפטיות סביב הפליטות החריגות של המפעל לסביבה. המשרד להגנת הסביבה הגיש תביעה פלילית נגד המפעל ובעליו ותושבת אשדוד בשם מיה סודרי הגישה תביעה ייצוגית על הזיהום החמור שהמפעל גורם.

רגע לפני מכירת המפעל במסגרת כינוס נכסים הגיעו הצדדים בתביעה הייצוגית לפשרה. המפעל התחייב להשקיע מיליוני שקלים במניעת זיהום אוויר, למרות שכבר היה ידוע שהוא בדרך לפשיטת רגל.

קבוצת הרוכשים שקנתה את המפעל לא התחייבה להפעיל את קווי הייצור, והרוכשים ציינו כי יעשו זאת על פי שיקולים כלכליים.

ביום שני השבוע בשעות הבוקר, שעה שילדי אשדוד עשו דרכם אל בתי הספר ותושבי העיר היו בדרכם לעבודה, עשן שחור נפלט בכמויות גדולות על האוויר הפתוח דרך אחת הארובות במפעל. ענן העשן השחור נא היישר לכיוון השכונות הדרומיות מזרחיות של העיר וכיסה את תוואי הרכבת וחלקים מאזור התעשיה עד הלום.

לא ברור אם קבוצת הרכישה החליטה להפעיל קווי ייצור במפעל, אך גם עם התשובה היא חיובית או שלילית, חייבים במפעל להפסיק לזהם לנו את האוויר לנשימה.

תגובת המשרד להגנת הסביבה: "בבירור שערך המשרד להגנת הסביבה, נמצא כי פליטות העשן נגרמו עקב תיקון מכשור המפעל. הפליטות נראו בפרקי זמן קצרים, הנמוכים מחמש דקות בשעה. על פי חוק, המשרד יכול לפעול רק כאשר פליטות עשן ממכשור המפעל חלות במשך יותר משש דקות בשעה. נציג איגוד ערים לאיכות הסביבה נכח בעת ביצוע התיקון ווידא כי לא נעשתה כל הפרה של התקנות ושל תנאי רישיון העסק של המפעל".

תגובת ד"ר ענת רוזן, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד, שהמפעל אינו נמצא בתחום פיקוחה, כך חשוב לציין: "העשן השחור נפלט מדוד הקיטור בזמן הפעלה קצרה  לבדיקות תקינות בלבד ולא לייצור למשך זמן שאינו עולה על 5 דקות. לכן אין חריגה מהתקנות.המפעל נקנה ע"י בעלים חדשים ואין כוונה לייצר בו שמן אלה ישמש למטרות אחסון בלבד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה