יוני בן ישי ז"ל רצה להיות אלוף בצבא, אשדוד לוותה אותו למנוחות


להאזנה לתוכן:

הלווייתו של יוני בן ישי נערכה ביום חמישי בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי באשדוד.
בני המשפחה התייעצו ה עם רבנים, האם לשחרר אותו מהמכשירים הרפואים,זאת לאחר שהרופאים קבעו מוות מוחי ולמעשה רק מכונת ההנשמה החזיקה אותו בחיים. אבל כבד עטף את העיר אשדוד

יוני בן ישי רצה להיות אלוף בצבא אבל ביום חמישי הוא למנוחות בבית העלמין הצבאי באשדודלאחר שנדרס על ידי טנק בתחילת השבוע.

מחקירה של האירוע עולה שיוני וקבוצת חיילים נוספת נשלחו לישון בציר בו אמורים לעבור טנקים. טנק שנסע לאחור פגע ביוני ופצע אותו אנושות.

בני משפחתו של יוני לא משו ממיטתו ורבים התפללו לחסדי שמיים עבורו. הרופאים קבעו מוות מוחי ליוני והוא נשאר מחובר למכונת ההנשמה, כאשר בני המשפחה מבקשים להתייעץ עם רבנים, ביניהם הרב עובדיה יוסף.

ביום חמישי נקבע באופן רשמי מותו של יוני. הלוויתו התקיימה ביום חמישי - בבית העלמין באשדוד. לבקשת המשפחה, כלי תקשורת לא סיקרו אל הלויה.

משפחתו סיפרה כי יוני היה מורעל על הצבא, הוא תמיד ידע שהוא רוצה לתרום למדינת ישראל ולהיות קרבי. זה החינוך שקיבל בביתו מאז שהיה קטן. כשהיה מגיע הבייתה, כולם היו מתכנסים סביבו.

חבריו מספרים על אדם חייכן שהחלום שלו היה להיות אלוף בצבא. "הוא היה מודל לחיקוי לכולנו".

יוני היה בן, אח, חבר, בחור צדיק, ישר, הגון, אהוב על כולם, צנוע משכמו ומעלה, מלח הארץ.
הוא הותיר אחריו זוג הורים, אח ושתי אחיות.


הודעת דובר צה"ל

-

סיפור הפגיעה ביוני

יוני בן ישי ישן ישן (באישור מפקדיו) בסמוך לציר התנועה של כלי הרכב המשוריינים. צוות הטנק שנסע בשביל בנסיעה לאחור, לא ידע על מיקומם של כוחות החי"ר באזור ולא הבחין ביוני.
לוחמי חטיבת גולני וטנקים של חטיבה 188, הבחינו בטנק פוגע בחייל וממשיך. 
על פי עדותם של חבריו, הם צעקו מהכלי המשוריין לעבר המפקדים, והתריעו באוזניהם כי טנק המרכבה פגע בו והמשיך בנסיעה. הטנק ספגע באורח קשה בפלג גופו העליון של יוני בן ישי.

יוני הובהל לבית החולים במסוק כאשר הוא מורדם ומונשם. שם הוא הוכנס לחדר ההלם ומשם לטיפול נמרץ. הוא נפגע בפלג הגוף העליון: בחזה, בפנים ובמוח. מצבו מוגדר אנוש.

נציגי צה"ל וגורמים מיחידות של החייל ליוו את המשפחה לבית החולים. אחותו העלתה לדף הפייס בוק שלה בקשה שנתפלל אף אנו לשלומו . אבל גם הם יודעים עד כמה מצבו חמור.

אמו של החייל, נאוה, אמרה: "אמרו לנו שהם שכבו, וזחל של טנק פגע בו בראש. הרופאים לא השלו אותנו". 

חברים רבים הגיעו לבית החולים לחזק את ההורים ההמומים, נאוה וצארלי.

יוני למד בישיבת נווה הרצוג באשדוד ושם מספרים כי הוא היה מורעל על הצבא.

רק ביום השישי האחרון הוא יצא לבלות עם חבריו בגן העיר באשדוד ונראה מאושר. חבריו מספרים שהוא לא הפסיק לדבר על הצבא.

ד"ר האני באחוס, ראש מערך טראומה בבית החולים רמב"ם, סיפר  כי החייל הגיע במסוק לרמב"ם כשהוא במצב אנוש: "הוא סובל מחבלת ראש קשה ומחבלות בעצמות הפנים, יחד עם חבלת חזה קשה, אחרי בדיקת CT שעבר, הוא הוכנס לחדר ניתוח, וכעת הוא בטיפול נמרץ כללי".

החייל מאשדוד התגייס לפני שנה וחצי ולפני שלושה שבועות הוא סיים קורס חובשים.  

ראש ישיבת בני עקיבא נווה הרצוג באשדוד, שבה למד יוני בן ישי: "יוני היה בחור רציני, מוקף חברים, תלמיד מצטיין ואיש חסד גדול שתמיד השתתף בפעילויות סיוע של הישיבה דוגמת חלוקת מצרכים לנזקקים. בשיחה שניהלנו לפני הגיוס, הוא סיפר לי שהגיוס עבורו הוא דרך להשפיע לטובה ולהמשיך לתרום לחברה. לאחרונה פגשתי אותו באשדוד והוא סיפר לי כמה הוא מרוצה מהשירות. אנו מוכים צער גדול ". 

חבר ילדות של יוני אשר למד איתו בישיבה סיפר בזמן שחברו שכב בבית החולים: יוני תמיד היה מודל חיקוי עבור כולנו. תמיד הוא שמח, מחייך לכולם ואיש שלום. בהשראת קרוב משפחה הייתה לו מוטיבציה אדירה להיות קרבי ולשרת בגולני, והוא נלחם על השירות למרות שנתקל בקשיים. לאחר שהתגייס תמיד היה שמח ומרוצה מהשירות למרות שמרבית הזמן לא התאפשר לו להגיע הביתה. כשכבר הגיע לשבת כולנו התאספנו סביבו וחיכינו לבלות איתו קצת זמן. לאחרונה הוא היה אמור להיות קצת פחות בשטח ונרגענו קצת, אבל אז קרתה התקרית האיומה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה