אבירם עמר - יו"ר ועד העובדים בעירייה


להאזנה לתוכן:

לאחר מאבק, השמצות וחילופי האשמות, עלו חברי הועד אל לשכתו של עופר עיני בהסתדרות ושם נסגר בהליך בחירות מזורז כי אבירם עמר יהיה יו"ר הועד, עד ש....
הסיפור המלא מאחורי הבחירות - ויש סיפור

לאחר שמאיר בן גוזי נכנס לנבצרות מזה כבר חמישה חודשים, הועד הקיים ובראשו אבירם עמר, בקשה למינוי תפקידים בתוך הועד.
סביב נושא זה, התפתח כאסח שלא זכור שנים בעיריית אשדוד, עבר לחלופת מכתבים קשה בתפוצת כל עובדי העירייה, האשמות בבגידה ועוד ועוד
אולם זה הסתיים היום,  באווירה יחסית מפוייסת אצל עופר עיני בלשכה.

אצל עיני התקיים דיון שבסופו הוחלט לקיים בחירות בתוך הועד.
רוני אווט עמד לבחירה מצד אחד ואבירם עמר מצד שני.
3 חברי ועד בחרו באווט, 8 באבירם וכך הוחלט שמהיום - אבירם עמר הוא היו"ר בפועל של ועד העובדים עד שבן גוזי יסיים את נבצרותו.
מתי זה יקרה?
בן גוזי ערער לעליון ובקש לחזור לעבודה.
בית המשפט העליון אמור להשיב במהלך השבועיים/ שלושה הקרובים.
במידה ויוחלט כי בן גוזי יכול לשוב לעבודה....על פי התקנון - 8 חברי ועד צריכים להצביע ולהכריע שבן גוזי ישוב להיות היו"ר. קול אחד פחות....ובן גוזי מחוץ למשחק.
ההבנה היא שבמידה ויתאפשר לבן גוזי לשוב לעבודה, אבירם יפנה את מקומו מרצון ולא יהיה מאבק.
לגבי השמעות שאיריס נפתלי הודחה - אין חיה כזאת. היא ממשיכה כחברת ועד.
לגבי השמועות שרצות שבן גוזי הודח - גם לא מדוייק. הוא בנבצרות לפי חוק.
יו"ר ההסתדרות במרחב, חיים שייב, הודיע רשמית למנכ"ל העיריה, בן עדי על בחירתו של אבירם.
 
הסיפור שמאחורי הבחירה

שבוע סוער היה במסדרונות העירייה. קרב רב ואישומים חריפים.
השחקנים הראשיים – אבירם עמר, חבר הועד, איריס נפתלי, חברת הועד והמנכ"ל אילן בן עדי. שחקני משנה – כל חברי הועד. 
מאחורי הקלעים (הבמאים) : יש כמה, אנחנו לא יכולים לחשוף את שמם.
הרקע – מי יהיה היו"ר הזמני של הועד והאם בכלל צריך כזה.

הניצוצות החלו לעוף, עת הועד המכהן ברשותו של אבירם עמר , בקשו למנות תפקידים בועד המשותק מאז נבצרותו של בן גוזי. מתחת לפני השטח בעבעה הסערה שאיימה להתפוצץ ואכן היא התפוצצה.

המכתב של אבירם:אבירם עמר
זה התחיל במכתב של אבירם עמר לעובדי העירייה בו הוא תוקף את מדיניות הנהלת העירייה בנושא קידום עובדים: " לדאבוננו  נחשפנו לעובדה שלא נכללו כל העובדים ברה ארגון....נעשתה פעולה חד צדדית ע"י ההנהלה, מה שמצביע על סינון, מיון, וסלקציה בניגוד לכל ההחלטות...איפה ואיפה בין עובדים.....קיפוח וחוסר שוויוניות..."
המכתב המשיך בהתקפה חזיתית על איריס נפתלי: "פעולותיה נעשו ללא סמכות, זיקה להנהלה ...." המכתב מסכם :"הנכם יודעים לעשות הבחנה בין עשייה למעשייה..."

התגובה החריפה של המנכ"ל:
מנכ"ל העירייה אילן בן עדי הדהים את העובדים בתגובה חריפה מאוד:אילן בן עדי
"פנייתך לעובדים ואיני מופתע, אינה אלא ניסיון נואל של אדם מבוהל שהבין שחצה את כל הגבולות והוא מנסה בכוחותיו האחרונים ,לאחז את עיני העובדים .
ניסיון זה ,כמוהו כמסך במופע קסמים זול המתיימר להסתיר אמת אחת נוקבת , קשה ובלתי ניתנת לערעור – אתה מנסה להסתיר את מעשי הבוגדנות שלך כנגד יו"ר וועד מכהן ואתה מנסה לייצר משבר שלא קיים בכדי שניסיונותיך לדאוג לקידומך האישי בלבד – יישאו פרי !" מנכ"ל העירייה במכתב שנשלח ב06.30 בבוקר עם העתק אל כל עובדי העירייה, המשיך להפליא באבירם את לשונו המושחזת והציורית:
" לא מקרה הוא שהתזמון בו החלטת להצטייר כ-"מגן העובדים" חופף לעת בה הבנת באופן סופי כי אינך ראוי לקידום לתפקיד סגן מנהל אגף במוקד העירוני , כי זו עמדתם המקצועית של מנהליך וכי מנכ"ל העירייה לא ייתן למהלך זה לעבור !!!
לא אבין מדוע לא הסתפקת  בכך ולא נתקררה דעתך עד שעמדת ופעלת בבוגדנות ואי הכרת הטוב כלפי יו"ר ועד העובדים ,שנלחם בשבילך והגן עליך מפני מנהליך והמנכ"ל בכל כוחו..כל כך הרבה שנים.
ומנגד , ניסיונותיך לקשט עצמך בנוצות של אחרים מצחיקה עד דמעות ומכוון שהדבק בו השתמשת אינו חזק במיוחד, הרי שכל רוח קלה מזדמנת תעיף נוצות אלה ותשאירך עירום ועריה .."

  

אבירם משיב אש חזרה: 
"מאשר קבלת מכתבך אלי המופנה בכוונת מכוון, באופן פרטני ואישי שאותו בחרת להפיץ בתפוצת כללית כנראה שלא בכדי. תגובתך זו אינה מכובדת ואינה מכבדת בלשון המעטה הן את ציבור העובדים וההנהלה בכלל והן אותך כמנכ"ל העירייה בפרט, המתיימר להיות דמות מקצועית ניטראלית ולא פוליטית.
ממכתבך ניתן להבין כי לכאורה הינך מסיט את העובדים כנגדי ואף מנסה להתערב בענייני ועד העובדים..... תגובתך זו שכנראה "נשלפה מהבטן" מעוררת תהיות רבות שבוודאי ימצאו בבירור במוסדות החוק המוסמכים לכך.

 

איריס נפתלי הגיבה במכתב משלה:איריס נפתלי
"ביום חמישי האחרון פנה חבר הוועד אבירם עמר בתפוצה כללית אל עובדי העירייה ובין יתר הדברים תקף אותי באופן אישי על כך שאני נבחרתי לוועד העובדים בזכות היותי ברשימת ביחד.
נבחרתי לוועד העובדים ,להזכירכם, זוהי הקדנציה החמישית - ששירתי ואמשיך לשרת נאמנה את כלל העובדים .
כל המתקפות של חבר הועד ושל חלק מחברי הוועד כנגדי באו על רקע בקשתי לא לעשות מהפכה של תפקידים בוועד העובדים עד לחזרתו של יו"ר הועד לעבודה ואז לפעול באופן חוקי ,לקיים ישיבה יחד עם יו"ר הוועד ,יו"ר מרחב בהסתדרות ומנהל חטיבת הרשויות המקומיות.
איפה טעיתי עובדים יקרים ?
בכך שגיליתי נאמנות בימים אלה ליו"ר ועד העובדים.?!
נפתלי המשיכה ופרטה את כל העשייה למען העובדים.......וסיימה " אני ממשיכה לקוות יחד אתכם לשובו במהרה של יו"ר הועד מר מאיר בן גוזי ועד אז אעשה הכל בכדי להגן על מעמדו וכבודו".

עופר עיני לוקח את המושכות:
בהסתדרות נאלצו להתערב, על פי החוקה – יו"ר שנבצר ממנו לכהן בתפקיד למעלה מ3 חודשים, תתקיים הצבעה בין חברי הועד למינוי יו"ר חדש.  במקרה של בן גוזי עברו 5 חודשים.
הועד עלה אל עופר עיני ללשכה, שם דווקא נערכה שיחה יחסית נינוחה. עיני פסק כי חייבים לקיים בחירות וכך היה.
בו במקום הועמדו לבחירה על התפקיד – רוני אווט מצד אחד ואבירם עמר מצד שני – התוצאה – 3 קולות לאווט, 8 קולות לאבירם – אבירם הוא היו"ר ועד העובדים החדש של עיריית אשדוד נקודה.

עופר עיני אמר שהוא מתפלל שבן גוזי ימצא נקי ויחזור במהרה לעבודה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה