הוגש כתב אישום נגד החבורה האשדודית שסחטה אנשים בזמן שריצתה מאסר בכלא


להאזנה לתוכן:

פרקליטות מחווז דרום הגישה כתב אישום נגד תושבי אשדוד שפעלו מתוך בית סוהר "רימון", סחטו והילכו אימים על אנשים תמימים. על פי כתב האישום, שילמו הלווים ריביות של 10%-20% בכל חודש, עד שיוכלו לפרוע את סכום הקרן בתשלום אחד

יוסי אדרי, עוזי זוהר ושי וורו, אסירים בכלא רימון, ניהלו עסק להלוואות בריבית גבוהה מאוד, תוך שימוש באיומים, סחיטה ואלימות נגד חייבים. אביחי ועקנין היה איש הקשר של החבורה מחוץ לכלא ועל פי החשד הוא הסתייע בערן נחום ושניר ואזנה, אף הם תושבי אשדוד. לאחר חקירה של ימ"ר לכיש, נעצרו על החשודים בחשד שסחטו לווים לשלם ריביות מטורפות על הלוואות שנטלו, איימו והשתמשו באלימות כדי להפחיד את הלווים ובני משפחותיהם.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש נגד החבורה, נהגו הנאשמים לאיים על חייבים בפגיעה בהם או בבני משפחתם במידה ולא יעמדו בתשלומים, שכאמור נשאו ריבית גבוהה מאוד.

בכתב האישום מצוין שהלווים חויבו בריבית שבועית וחודשית של 10%- 20% ורבים מהם לא עמדו בהחזר ההלוואה. על פי כתב האישום, נהגה החבורה להתקשר ולאיים על הלווים מבין כותלי הכלא, בין השאר בשיחות ועידה שבוצעו. עוד מצוין שהלווים היו מקבלים הודעות טקסט מאיימות, הכל על מנת לגרום להם לפחד כדי שישלמו את תשלומי הריבית הרצחנית.

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, בעל עסק מאשדוד נטל מהחבורה הלוואה בסך 15,000 ש"ח. על פי כתב האישום, הוא נדרש לשלם בכל חודש תשלום של 2,400 ש"ח עד שיוכל לשלם את סכום הקרן במלואו. במשך שנה שילם בעל העסק כ- 30,000 ש"ח רק תשלומי ריבית וסכום הקרן נשאר עומד בעינו. בשלב מסוים התקשה בעל העסק לעמוד בתשלומים ואז החלה מסכת האיומים.

על פי כתב האישום, אנשי החבורה שלא ישבו בכלא איימו על החייב, איימו על משפחתו והפחידו את אישתו בכך שיהפכו אותה לזונה. עוד מצוין בכתב האישום כי באחת הפעמים הגיעו הנאשמים אל ביתו של החייב, הרביצו לו באלות ואגרופים ונמלטו. כל בקשותיו של הנאשם לתשלום קרן ההלוואה, שכאמור עמד 15,000 ש"ח, לא נענו אלה אף סכום החוב הועלה ליותר מ-100,000 ש"ח.

צילום אילוסטרציה: אינטרנט

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה