בוטרשווילי: "מי ששוכח את העבר שלו, אין לו עתיד"


להאזנה לתוכן:

כך מסביר חבר מועצת העיר משה בוטרשווילי לקראת חגיגות יום יהדות גיאורגיה הבינלאומי, מסורת שיזם את חידושה לפני כעשר שנים, כאשר לראשונה, החגיגות ייערכו במשכן לאומנויות הבמה לפיס אשדוד

בוטרשווילי יו"ר מרכז התרבות ליהודי גיאורגיה שייפתח בקרוב  והממונה על הספורט ועל פני העיר באשדוד מוסיף: "הגענו לגיאורגיה לפני 2600 שנה ולא שכחנו לרגע שלצד היותנו ציונים, אנחנו  יהודים גיאורגים שגאים בתרבות העשירה והיפה שלנו בתחום השירה, הפולקלור, הדת והמסורת, התיאטרון והריקוד. זאת, לצד תרבות קולינארית עשירה אותה אנו משמרים עד היום. השנה אנו חוגגים 40 שנות עלייה ופתיחת שערי הברזל בשנת 1972".


ביום יהדות גיאורגיה הבינלאומי בהפקת מרכז התרבות ליהודי גיאורגיה וביוזמת בוטרשווילי, יתקיים השנה במשך יומיים, פסטיבל שירה, ריקוד ומאכלים אותנטיים. אירמה צור מנהלת מרכז התרבות הגאורגי ומפיקת הפסטיבל:  "בחול המועד סוכות יופיעו על במת משכן האומנויות הבמה לפיס באשדוד  כ-250 זמרים, רקדנים ונגנים ביניהם כ-20 אמנים בינלאומיים שהם כוכבים מובילים בתחומם ושיגיעו בטיסה מיוחדת מגיאורגיה. בנוסף ישתתפו להקת המחול לה נציונל בלט ולהקת הבנות של מננה ספי, כשביניהם יופיעו ילדים קטנים כי חשוב לשמר את התרבות למען דור ההמשך".

בערב זה ייטלו חלק לצד אומנים מגיאורגיה גם התזמורת הסימפונית אשדוד, להקת הריקוד אביבים וזמרים ישראלים מובילים מקרב יוצאי העדה.  השנה, לראשונה ביום גיאורגיה הבינלאומי, בסיום המופעים  ייערך ברחבת המשכן - משתה כיד המלך הכולל מאכלים מהמטבח הגיאורגי העשיר, יוצבו עמדות לעשרות סוגי גבינות ,פירות, מתוקים אותנטיים, יינות ובירה חופשית והכול על רקע מוזיקה אוטנטית בשילוב נגנים ורקדנים.

בוטרשווילי: "יום יהדות גיאורגיה הבינלאומי הוא תמיד הזדמנות נדירה להיפגש עם חברים, חלקם שלא ראינו מזה שנים תוך שאנו נהנים מתצוגה פולקלוריסטית מדהימה. בכל שנה אני דואג לחדש את הרפרטואר של האמנים והשנה יופיעו הרבה זמרים חדשים ועכשוויים".

מארגני האירוע מציינים כי רק אלה שירכשו כרטיסים לפסטיבל הפולקלור יוכלו להשתתף בסיום כל יום בחאפלה הגיאורגית. את הכרטיסים במחירים שבין 70 ₪ ביציע ו-100 ₪ באולם, ניתן יהיה לרכוש בקופת משכן האומנויות או בטלפון 08-9568111. הפקה בימוי וניהול מוזיקלי:יוסי עטר

ימי החגיגות הן בשיתוף עיריית אשדוד, החברה העירונית לתרבות פנאי ומתנ"סים, מרכז תרבות יהדות גאורגיה ומתנ"ס דיונה. 

צילום: יח"צ 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה