הממשל האמריקני שולח את נאור ביטון מאשדוד ללימודי תואר שני בארה"ב


להאזנה לתוכן:

הצעירים של אשדוד ממשיכים לעשות לעיר כבוד – נאור ביטון ממנהיגי "אשדוד מתעוררת" קיבל בשבוע האחרון הודעה כי מחלקת המדינה האמריקנית תשלח אותו בשנה הבאה ללימודי תואר שני במדיניות ציבורית בארה"ב. ביטון שפעיל בעיר בשנים האחרונות וזכור גם כאחד מהמובילים של המחאה החברתית באשדוד נבחר מבין מאות מועמדים וזכה במלגת Fulbright היוקרתית. ביטון: "אצא ללימודים בכוונה לחזור ולהשפיע על עתיד למען העיר"

נאור ביטון, המנהיג הצעיר שבלט בשנים האחרונות בעיר בפעילותו בקבוצת הצעירים ״אשדוד מתעוררת״ והוביל את המאהל האשדודי במחאה החברתית קיבל לאחרונה הודעה כי הוא נבחר מבין מאות ישראלים לקבל את מלגת Fulbrightהיוקרתית של הממשל בוושינגטון. המענק מטעם מחלקת המדינה האמריקנית יממן עבור ביטון לימודים לתואר שני במדיניות ציבורית באופן מלא. הלימודים, באורך של כשנתיים, צפויים להתחיל בארה״ב ביוני 2013. 

מלגת פולברייט היא מענק ייחודי לה זוכים כ-5 צעירים בשנה בלבד מכל הארץ. המלגה תכסה את כל העלויות שביטון יידרש אליהן במהלך לימודיו, כולל שכר לימוד, דירה ותשלומי רווחה. לפי אתר האינטרנט של המלגה, הדרישות לקבלתה כללו בין השאר: יכולות מנהיגות מוכחות, תרומה לחברה והישגים אקדמים.

נאור הוא האשדודי היחיד שהצליח לזכות במענק הייחודי בשנים האחרונות. בין האישיים שהמליצו שנאור יקבל את המלגה נמצאים כתבי חדשות בכירים, יו״ר ועדת הכלכלה ח״כ כרמל שאמה הכהן וראש פקולטה באוניברסיטת NYU היוקרתית שם השתתף ביטון בתכנית מנהיגות מדינית בעבר.

מכוון גבוה

ביטון שסיים בשנה האחרונה את התואר הראשון שלו במדע המדינה ותקשורת מהאוניברסיטה העברית, מתכוון להשתמש במלגה כמקפצה לבתי הספר הטובים בעולם. ״ניתנה לי האפשרות לתת 4 שמות של העדפות שלי לגבי המקום בו אלמד״, הוא מספר, ״החלטתי כי אני מעדיף את פרינסטון, ג׳ורג׳טאון, NYU והרווארד,  אך בסופו של דבר ההחלטה היא בידי האמריקאים״. ביטון אומר כי לפי תנאי המענק ועדת החינוך האמריקאית תקבע לאן ילך ללמוד לבסוף, ו"לא בכל המקרים מתקבלות ההמלצות של מקבלי המלגה". 

מדובר בסגירת מעגל עבור ביטון שאחראי לאחד הפרויקטים החינוכיים בעיר יחד עם מרכז כיוונים ואשדוד מתעוררת. הוא יזם את פרויקט ״מכוונים גבוה״ שמעודד תלמידים בתיכונים באשדוד להמשיך להשכלה גבוהה לאחר השירות הצבאי. הפרויקט עצמו מחזיר כל שנה עשרות אקדמאים וסטודנטים להרצאות בתיכונים בהם למדו והגיע כבר לאלפי תלמידי כיתות י'-יב' בעיר. 

" בשנים האחרונות נאור היה מעורב והוביל פרויקטים חברתיים רבים בעיר", מספר נונה אלטמן שעומדת בראש מרכז הצעירים 'כיוונים', "בתור מי ששימשו בית לפועלו של נאור יחד עם אשדוד מתעוררת אנחנו בטוחים אני כי הוא ישמש דוגמא ומופת לכל אותם הצעירים האשדודים להעיז ולקחת חלק פעיל בשיפור העיר".

ביטון חילק בשנה האחרונה את זמנו בין ירושלים לאשדוד בשל עבודתו בחדשות ערוץ 2 באינטרנט (ראו תמונות מצורפות). אך בסוף החודש הוא חוזר לעיר, לאחר שהחליט לרכז מאמצים בתחום הציבורי הארצי ובעשייה המקומית. הוא צפוי לעזוב בקרוב את העבודה המבוקשת באולפנים בנווה אילן ולחזור להתגורר באופן מלא בעיר. 

"רק בשבועיים האחרונים עלתה אשדוד לסדר היום הארצי בהקשרים שליליים", מזכיר ביטון, "אני מתכוון יחד עם צעירים אחרים בעיר להחזיר את העיר לתושבים ולפעול לשינוי התדמית העירונית. אשדוד עוברת תהליך חיובי בשנים האחרונות ואנחנו- צעירי העיר- נדאג לכך שזה יימשך. בשנה שנותרה לי עד הטיסה, אני אתמוך בכוחות המקומיים שיובילו את העיר למקום אליו אנחנו שואפים. אשדוד פתוחה יותר, פלורליסטית יותר. מקום שאנחנו נתגאה לקרוא לו ׳הבית׳".

ומה הלאה? 

ביטון הוא חבר בוועדת החינוך העירונית ומספר כי ימשיך לפעול במסגרת "אשדוד מתעוררת" ומסגרות נוספות שיקדמו את העיר. בעתיד המטרה היא להגיע למקומות בו ניתן יהיה להשפיע על עתיד העיר. "אני אטוס בשנה הבאה כדי לרכוש את הכלים המקצועיים ברמה הכי גבוהה, כדי שאוכל להשתמש בהם בעתיד למען העיר ולמען הציבור הישראלי, זוהי המטרה ולשם אני מכוון".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה