מבצע אכיפה הביא לפתיחת תיקי חקירה כנגד 10 מעסיקים


להאזנה לתוכן:

מבצע אכיפה משולב של משרד התמ"ת, משטרת ישראל ועיריית אשדוד, להעסקה הוגנת בקרב מעסיקי עובדים זרים, הביא לפתיחת תיקי חקירה כנגד 10 מעסיקים
צוותי אכיפה משולבים, הכוללים חוקרים ופקחים מטעם התמ"ת, פקחי עירייה ושוטרים, פשטו לקראת סוף השבוע על שורה ארוכה של בתי עסק באשדוד, המעסיקים עובדים זרים. בין הממצאים העיקריים מהבדיקות הראשוניות במהלך המבצע: שכר עובדים נמוך מהמותר ע"פ חוק, העסקה ממושכת מהמותר לפי חוק, העסקה ללא היתר או בניגוד להיתר שניתן, אי מתן גמול עבור שעות נוספות ואי מתן תלוש שכר לעובד

האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת קיים לקראת סוף השבוע האחרון מבצע לאכיפת חוקי עבודה של עובדים זרים בעיר אשדוד למיצוי זכויות העובדים ולגילוי הפרות של חוקי עבודה מצד מעסיקים כלפי עובדים זרים. המבצע נערך ע"י צוותי האכיפה של מחוז דרום באגף האכיפה במשרד התמ"ת בשיתוף אגף הפיקוח של עיריית אשדוד ובסיוע משטרת ישראל.

 במהלך המבצע, בדקו מפקחי העבודה של מחוז הדרום במשרד התמ"ת 12 בתי עסק ופתחו עשרה תיקי חקירה למעסיקים שנמצא כי הפרו חוקי עבודה כלפי עובדים זרים. בין השאר, נמצאו בעקבות מבצע האכיפה ראיות ראשוניות כי הופרו לכאורה הוראות חוק שכר מינימום, שעניינן בתשלום שכר נמוך משכר המינימום לעובד הקבוע בחוק, הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, שעניינן העסקה ממושכת העולה על מגבלת השעות הקבועה בחוק, העסקה בניגוד להיתר ואי מתן גמול עבור שעות נוספות והוראות לפי חוק הגנת השכר, שעניינן – אי מתן תלוש שכר לעובד.

 לאחר בחינת הראיות שבתיקים, יבחנו הגורמים המוסמכים במשרד התמ"ת האם יש מקום להודיע על כוונה לחייב את המעסיקים בעיצומים כספיים או על מתן התראה מינהלית.

 יצוין כי, החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה נכנס לתוקף ביוני 2012 במסגרתו תוגבר כוח האדם של מינהל הסדרה ואכיפה ב- 120 תקני כוח אדם, 60 בשנת העבודה 2012 ו-60 בשנת 2013.

 

סגן מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, מאיר דוד:
"מינהל האכיפה נמצא בעיצומו של גיוס כוח האדם וחלקו משולב כבר עתה במערך האכיפה המתוגבר. יעד מרכזי של המינהל, הוא הגברת הפיקוח על מעסיקים למיצוי זכויות כלל העובדים במשק, בדגש על עובדים חלשים בעלי רמות השכר הנמוכות. החוק מקנה למשרד התמ"ת כלי אכיפה חדש ויעיל למיצוי זכויות עובדים ומאפשר למשרד למצות את ההליכים בפרקי זמן קצרים". עוד מוסר מאיר דוד כי "אם כניסתו לתוקף של החוק להגברת האכיפה, מתאפשר למינהל לפעול למיקוד האכיפה והרחבתה בקרב האוכלוסיות החלשות שאוכלוסיית העובדים הזרים נמנית עם אוכלוסייה זו. מעסיקים שלא יקפידו לשמור על חוקי העבודה עלולים למצוא עצמם חשופים לעיצומים כספיים בסכומים גבוהים או לכתבי אישום".

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה