מצוקת חניה ברובע י"ב – "לאורחים אין חניות והם סופגים קנסות"


להאזנה לתוכן:

בעיית מקומות החניה באזורים החדישים יותר העיר, כמו הסיטי וי"ב, עולה שוב לכותרות. תושבים שפנו אל מערכת אשדוד נט, מלינים על כך שאורחים המגיעים לביקור, נאלצים להתמודד עם קנסות חניה: "פתאום יום אחד כל הרחוב נצבע אדום לבן והקנסות החלו להגיע. איפה אמורים להחנות אורחים המגיעים אלי לביקור?", שואל תושב מרחוב שבט זבולון

באשדוד ישנו תקן חניה ברור למבני מגורים, למסחר ותעשיה. התקן קובע כמה חניות על הקבלן לבנות לכל מטרה, וקבלת טופס 4 מותנה בכך שהקבלן עמד בהתחייבויותיו גם בנושא החניה. למרות זאת, באזורים החדשים יותר של אשדוד, דוגמת הסיטי ורובע י"ב, קיימת מצוקת חניה קשה מאוד.

מבקרים רבים באזורים אלה של העיר נאלצים להחנות את רכביהם ברחובות הרובע, לרוב באזורים שאינם מותרים לחניה ולמעשה מסתכנים בקבלת קנסות חניה. תושבים ברחוב שבט זבולון, ששם נצבע לפני מספר חודשים כל הרחוב בסימון אדום לבן האוסר חניה במקום, מספרים שלאחרונה החלו פקחי החניה של עיריית אשדוד לחלק קנסות רבים ברחוב זה.

אחד מתושבי הרחוב מספר: "מגיעים אלי אורחים ואין להם איפה להחנות. המקום היחידי הוא ברחוב אבל שם הם סופגים קנסות. השבוע חברתו של בני אלינו לאשדוד, בבוקר כבר חיכה לה הדוח על שמשת המכונית. אורחים פשוט לא רוצים לבוא אלינו".

לדברי תושב נוסף ברחוב, התחושה שלהם היא לרדיפה של העירייה. " אנחנו מחנים במקום ממצוקה אמיתית, פשוט אין חניות. בעירייה לא מציעים פתרונות ולא דאגו מראש בעת תכנון הרובע להקצאה סבירה של חניות, וכעת דוחות החניה מכניסים כסף רב לקופת העירייה. מרגישים שאנחנו פרה שחולבים אותה והתחושה היא ממש קשה".

מצד שני, תושבים אחרים ברחוב דווקא שמחים על אכיפת החניה. לדבריהם, הרחוב הקטן הפך לצר יותר ומסוכן מבחינה בטיחותית. למרות הטענות על בעיות בטיחות, ברחוב זה לא נרשמו תאונות דרכים משנת 2003, אך כמובן שלא צריך לחכות לתאונה הראשונה.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה לפניית אשדוד נט: "בטיחות התושבים וציבור המשתמשים בדרך, במיוחד בדרכים פנימיות שבהן ישנה התרופפות של הנהגים בכל מה שקשור לתרבות הנהיגה וההתחשבות בציבור, היא אבן יסוד בשיקולי העירייה כאשר היא באה לקבל החלטות בעלות משמעות לבטיחות ובטחון חיי התושב. שבט זבולון נמצא ומוגדר כרח׳ פנימי שחלק מהנחיות הוועדה לסוגיית החנייה תתבצע האכיפה ע״ פ תלונות מוקד. להבנת ההליך נציין כי מתחילת השנה הנוכחית, נתקבלו ברח׳ זה 41 תלונות מוקד ע״ י תושבי הרח׳, ובעקבות תלונות אלו נרשמו 33 דוחות חנייה, 24 דוחות בגין אדום לבן, 8 דוחות בגין מעקה בטיחות ודוח נוסף בגין חנייה על מדרכה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה