מי בדיוק גנב את החוף? עיתונאי חרדי מאשדוד משיב לשאלה


להאזנה לתוכן:

עיתונאי העיתון החרדי "המודיע", ישראל הרשקוביץ, זועם ששוב יש מי שמנסה ללבות את האש בין חילונים לחרדים. הפעם על הפרק הוא קטע החוף צמוד לחוף הנפרד שנסגר למתרחצים מטעמי צניעות

ושוב יש מי שמבקש לרכב על גלי ההסתה. עובדות? הן כמובן אינן מעניינות

ישראל הרשקוביץ

וכמו תמיד, מצליחה הכותרת ב'ווינט' להתסיס ולשלהב את הרוחות: "חוף המריבה: תושבי אשדוד זועמים על הפקעת החוף לחרדים". "החרדים גנבו את החוף" (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4268493,00.html), וכדי בזיון וקצף וזעם וחלחלה. העיריה, מתברר, הפקיעה שטח מהחוף והיא העבירה אותו לחרדים, בכך שהיא מונעת גישה למקום מצד מתרחצים בשל סמיכותו לחוף הנפרד.

אכן, שערוריה. מה ששכחו עורכי הכתבה, כמו תמיד, הוא פשוט להיצמד לעובדות המדוייקות. ובכן, נעשה סדר בדברים: החוף לא הופקע מהתושבים ונמסר לחרדים, כשההיפך הוא הנכון. מדובר בשטח ששימש את החוף הנפרד בשנים האחרונות, אלא שחלק נכבד מתוך החוף הנפרד – כ-70 מ' מתוך 300 המ' של החוף הנפרד – דווקא הופקעו מהחוף החרדי והם עברו הסבה והיו ל'חוף הגולשים' (חוף גיל) כאשר מחיצה נבנתה בין החופים. לאמור: לא הופקע כל שטח מהציבור הכללי לטובת החרדי, אלא ההיפך.

למען הדיוק (סיכמנו על עובדות. לא?) חובה לציין כי משמאלו של החוף הנפרד קיים שטח חוף שהוגדר כחוף בלתי מוכרז בשל מערבולות שנוצרו בו, והוא גודר בידי העיריה והפך ל'שטח פרוז' בין החופים. אלו הן העובדות, שאגב אינן חדשות מהשנה האחרונה.

עכשיו, נלך עם העובדות צעד נוסף: העיר אשדוד משופעת בחופי רחצה, נהדרים, מושקעים ונקיים. 'חופי הזהב של ישראל' מכנה אותם העיריה, ובצדק. לציבור החילוני לא חסרים חופים בעיר וכל תושב שאיוותה נפשו יכול לגשת לכל אחד מהחופים, להשתכשך במים וליהנות מים האפשרויות שמציע החוף.  לציבור החרדי – שמונה אגב קרוב ל40% מכלל תושבי העיר – ישנו חוף אחד ויחיד, שמשמש גם את הציבור החרדי מירושלים, בני ברק ומערים נוספות. די להביט בחניון המלא כל יום במאות רכבים ובעשרות האוטובוסים שמגיעים למקום מידי שעה, כדי לקבל מושג על האטרקטיביות של החוף הנפרד בעיר. בימים אלו של עונת הרחצה, נוהגים לומר בעיר שלא ניתן לראות לא את החול ולא את המים. הכל מלא וצפוף בהמון אדם שגודש את החוף מבוקר ועד ערב. 

ומהחוף הזה שכל גודלו לא עולה על 300, להזכירכם, ננגס שטח בן 70 מ', כמעט שליש, והוא הופקע לטובת הציבור הכללי שכאמור לא חסרים לו חופים בעיר. כעת אצפה שתעברו שוב על הכתבה ב'ווינט' ותבהירו לי כיצד זה מתיישבות הטענות שם מול העובדות: איך זה 'הופקע שטח לטובת החוף החרדי' כשההיפך הוא הוא הנכון.

ושיהיה ברור: תתפלאו לשמוע, אבל אין לנו טענות על הפקעת החוף. הציבור החרדי בעיר אשדוד מכיר ומוקיר טובה לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ויחד עמו למנכ"ל העיריה מר אילן בן אדי (שחופי הרחצה כבר הפכו למילה נרדפת של שמו), שלא חסכו במשאבים שהופנו לחוף הנפרד. לאחר שנים של הזנחה נבנו בחוף הנפרד מלתחות ומבני שירותים נאים, שבילים נסללו בו ומתקנים נהדרים הוצבו בשטחו. ראש העיר הבטיח יחס שווה לכולם, והוא עמד במילתו. הציבור מעריך זאת, ועובדה: מילה אחת לא הושמעה – בעיתונות החרדית כולה – אודות הפקעת שטח החוף הנפרד והסבתו לחוף גולשים.

גם כעת נציין זאת כעובדה, לא כהטחת האשמה, חלילה. אבל כשיש מי שלא בוחל לעוות ולסלף את העובדות, חשוב – למען הצדק ההיסטורי – פשוט להעמיד את הדברים על דיוקם ולהציג את הנתונים מהשטח כפי שהם.

ולסיום, מילה אחת: אשדוד מתייחדת בזכות ההרמוניה השוררת בין הציבורים השונים בעיר, שחיים זה לצד זה באחדות ובשלווה. במשך שלושים וחמש השנים שחלפו מאז החלה ההתיישבות החרדית בעיר לא נרשמו כמעט עימותים בין הציבורים, והעיר הפכה לאות ולמופת בזכות ההרמוניה המאפיינת אותה. חבל מאד שדווקא כעת יש מי שמנסה לרכב על גלי ההסתה, לשסות את הציבורים השונים זה בזה, כשהעובדות כרגיל כלל לא מעניינות כלל.

הכותב הוא עיתונאי בעיתון "המודיע"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה