הישג גדול למען תושבי אשדוד: ירידה של עד 23% בעבירות רכוש בעיר


להאזנה לתוכן:

אשדוד היא העיר היחידה מבין הערים הגדולות בישראל שרשמה ירידה משמעותית בעבירות רכוש בתחומי העיר. הירידה נרשמה בעבירות פריצה לבתים, גניבת רכבים ועבירות רכוש. הנתונים פורסמו בדו"ח של המשרד לביטחון פנים.

דו"ח של המשרד לביטחון פנים והמשטרה חושף את נתוני עבירות הרכוש ב־ 10 הערים הגדולות, ומגלה עלייה מדאיגה ברובן. מי שיכולים להיות מרוצים ממצאי הדוח אלו תושבי אשדוד, שיכולים להיות הרבה יותר בטוחים מהתושבים בערים האחרות, עם ירידה של 23% בעבירות רכוש.

על פי הדוח: 1.3 בתים נפרצים ביום באשדוד, 1.2 רכבים נגנבים ו-4 עבירות רכוש מתרחשות ביממה באשדוד. 

בשנים האחרונות השקיעה עיריית אשדוד משאבים רבים בהידוק שיתוף הפעולה עם משטרת אשדוד. גם במשטרת אשדוד עשו מאמץ גדול להורדת עבירות הרכוש בעיר, זאת על ידי פעולות מניעה יזומות. לא פעם דיווחנו על מרדפים אחרי גנבי רכבים, שהשמועה על תפקודה היעיל של משטרת אשדוד, הצליחו להרחיק רבים מהם מהעיר אשדוד.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, יכול להיות מרוצה מהתוצאות האלה, שכאמור מצביעות על ירידה בעבירות הרכוש. עוד לפני שנבחר הצהיר לסרי שהבטחון האישי של התושבים חשוב בעיניו, ולאחר היבחרו הוא לא היסס להקצות את המשאבים הדרושים להעלאת הביטחון האישי. הפעולות של העירייה בהצבת מצלמות בעיר, סיורים תכופים של הביטחון העירוני, הפעלת שיטור משולב ועוד פעולות שהשתיקה יפה להם, כל אלה שותפים מלאים לירידה בפשיעת עבירות הרכוש.

אשדוד גם יכולה להוות מודל להתנדבות מכל המגזרים במשטרה. למעשה התושבים לוקחים אחריות לביטחון האישי שלהם ושל משפחתם ומתנדבים ומסייעים באכיפת החוק. רק לאחרונה דיווחנו על שורת הצלחות של המש"ק החרדי, בו מתנדבים חרדים במשטרה ומסייעים בהורדת עבירות הרכוש.
חשוב לציין שהנתונים מדברים על עבירות רכוש בלבד ולא עבירות אלימות. אך נראה שגם בנתוני האלימות צפויה הפתעה טובה לאשדוד. 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה