הצבא המצרי נכנס לכוננות אשדוד והסביבה חוזרים לשגרה


להאזנה לתוכן:

גורמים ביטחוניים בכירים אמרו בעקבות התקרית בגבול הדרום, כי המחבלים שניסו לחדור לשטח ישראל תכננו פיגוע גדול מאוד. "זה היה יכול להיות פיגוע חמור ביותר לוּ היה מצליח. נמנע אסון כבד". היה חשש כי אירוע זה יתגלגל ויצור אש בכל האזור אך בעזה נבהלו מהנזק שנגרם למצריים ובאין גיבוי מיצרי, עדיף לא לנסות "לשחק עם ישראל".
שבעה מחבלים נהרגו בתקרית, שבה ניסו להיכנס לשטח ישראל עם משוריינים שאותם חטפו מבסיס של הצבא המצרי בצפון סיני.
גופות ארבעה מחבלים נמצאו בצד הישראלי של הגבול ושלושה בצד המצרי. אין נפגעים לכוחותינו.
שעות אחרי שצה"ל חיסל מחבל שתכנן פיגוע לעבר ישראל, עשרות רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר עוטף עזה והתפוצצו בשטחי מועצת אשכול.
התושבים התבקשו לא לצאת מהבתים.
"אנשים מסתגרים בבתים, מזמן לא עברנו מטווח כזה", אומרים התושבים.
אולם בהמשך היום - חמושים בלתי-מזוהים הרגו 15 חיילים מצריים והשתלטו על טנק ששייך לצבא מצרים. האש עברה לדרום - נשיא מצרים, מוחמד מורסי, קרא לערוך דיון חירום דחוף עם חברי המועצה הצבאית ולאחר מכן הצהיר כי מתקפת הטרור בסיני לא תעבור ללא תגובה: "אלו שביצעו את הפשע הזה ישלמו ביוקר".

 

אתמול התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח סמוך לעיר שדרות. אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הכל החל מוקדם יותר כאשר צה"ל פגע בשני פעילים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממיות, חטיבות סלאח א-דין.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי כלי טיס ישראלי שיגר טיל לעבר אופנוע שעליו רכבו שני הפלסטינים, בשכונת תל סולטן ברפיח. אחד הנפגעים הוא אחמד איסמעיל, שהיה יעד מודיעיני בכיר של השב"כ, שתחילה נפצע באורח קשה ופונה לבית חולים בדרום הרצועה.

בתקיפה נהרג עיד עוכל חג'אזי, בן 22, שמותו נקבע במקום.

על פי המידע המודיעיני שהיה ברשות מערכת הביטחון, השניים היו אחראים לפיגוע לפני מספר שבועות נגד עובדי קבלן שעמלו על בניית הגדר בגבול ישראל-מצרים, במסגרתו נהרג אזרח ישראלי.
על פי המידע, השניים התכוונו לבצע פיגוע נוסף בימים הקרובים נגד מטרות ישראליות.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, התייחס לתקיפה ואמר כי "מדובר בחוליה של הג'יהאד העולמי שמקדמת פיגוע נוסף במתווה דומה לפיגוע שהיה בגזרת החולות, לזמן המיידי". לדבריו, "הפיגוע היה בשלבי תכנון מתקדמים. זוהי סגירת מעגל של הפיגוע שהיה ומניעת פיגוע עתידי נוסף".

בעקבות החיסול נורו מטח של עשרות רקטות לעבר עוטף עדה ונראה כי הגזרה הולכת להתחמם עד לעלות באש.

הכל התהפך כאשר אנשי הג'יהאד העולמי תקפו מחסום ביטחוני באזור מאסורה שבכניסה לעיר רפיח המצרי והשתלטו על טנק ששייך לצבא מצרים. ל
לאחר שהשתלטו על הטנק הם תקפו  בירי טילי נ"ט ורימונים שני מוצבים של צבא מצרים בסמוך למעבר כרם שלום. 

עדי ראייה דיווחו כי כתוצאה מהמתקפה נהרגו 15 קצינים וחיילים מצרים.
במקביל דיווחו כי צה"ל ירה באוויר כדי להזהיר את החמושים ובמקביל שיגר מסוקים ונגמ"שים לאזור הגבול. מאוחר יותר כבר דווח שצה"ל חיסל את מבצעי הפיגוע, כ 7 במספר.
המקורות המצרים העריכו כי החמושים שביצעו את המתקפה על המוצבים המצרים משתייכים לאחד מארגוני הג'יהאד העולמי ובראשם לארגון אל-קאעדה.

בעקבות התקרית העזה הפסיקו את הירי לכיוון ישראל, כאשר הם הבינו שהמצריים עצבניים בלשון המעטה ולא יגבו אותם באם תפתח לוחמה עם ישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה