עיריית אשדוד החלה להסיר קופות צדקה שהוצבו במרחב הציבורי - בעמותות זועמים


להאזנה לתוכן:

בעמותת "קופת החסד", עמותה המסייעת רבות לנזקקים באשדוד, כועסים על פירוק קופות צדקה שהוצבו ברחבי העיר, ושהוסרו על ידי פקחי העירייה. "מצאת לנכון למצוא את הזמן את המשאבים ואת הצורך להפעיל צוות של מגלחי קופות שהעיזו להרים יד על קופות הצדקה הפזורות ברחבי העיר, קופות אשר מהוים מרכז עצבים של אור וכח, מזון ומים ובמילים פשוטות בסיס קיומי ממש למאות משפחות מצוקה מבני העיר אשדוד", כותב שמעון אלטר, מנהל קופת החסד, לראש העיר

הבוקר הופתעו מנהלי ועובדי עמותת "קופת החסד" מאשדוד לקבל פניות מתושבים על עקירת קופות צדקה אותן הציבו בתחנות אוטובוסים ברחבי העיר. כאן המקום לציין שקופות הצדקה הוצבו ללא אישור מפורש של העירייה.

בחודש האחרון ביקשו בעירייה להסיר את קופות הצדקה שהוצבו ללא אישור, ולדברי גורמים בעירייה, מכתבים שוגרו לבעלי ומנהלי העמותות, כדי שאלה יפרקו בעצמם את הקופות.

למרות זאת, בעמותת "קופת החסד" טוענים שמעולם לא קיבלו מכתב מעיריית אשדוד ואיש לא עדכן אותם על המבצע להסרת קופות הצדקה. במכתב קשה ששולח לראש העיר מנהל עמותת "קופת החסד" בהתנדבות, שמעון אלטר, הוא כותב: "אמנם יש בעירית אשדוד אגף רווחה והוא מנסה להצליח במסגרת התקציב שלו לנסות ולסייע. אבל היכולות מזעריות. משאבים רבים מופנים על ידי הממונים ואנשי השטח – לשתף פעולה עם גופי החסד הפועלים בעיר מתוך מסירות וחשאיות".
 

במכתבם לראש העיר אומרים בעמותה תקציב עירית אשדוד לקופת החסד בשנה שעברה עמד על כ10,000 ₪ , אך הסיוע לנזקקים תושבי העיר, אשר הופנו ע"י הרווחה באשדוד, היה עשרות מונים מסכום זה שהקציבה העירייה. 

מנהל העמותה, אלטר, ממשיך וכותב ללסרי: "מצאת לנכון למצוא את הזמן את המשאבים ואת הצורך להפעיל צוות של מגלחי קופות שהעיזו להרים יד על קופות הצדקה הפזורות ברחבי העיר, קופות אשר מהוים מרכז עצבים של אור וכח, מזון ומים ובמילים פשוטות בסיס קיומי ממש למאות משפחות מצוקה מבני העיר אשדוד. לא קיבלנו שום התראה על הסרת הקופות. לא היתה כל פניה מסודרת אלינו בנושא. אם אתה או מי מעושי דבריך צריך את המספר טלפון שלנו, את הפקס או את המייל שלנו, אתה מוזמן לפנות לאגפי הרווחה, הם מכירים את זה מצויין שם, בדוק איתם".

במשך מכתבו מציין אלטר את קריאת רבני העיר לתמוך בלסרי לראשות העיר, מהסיבה שהאמינו, והם עדיין מאמינים שלסרי יעשה הכל למען תושבי העיר. 

"אנא! עצור! חזור בך! בא נשב להסכמה על הצבת קופות למרכזי הסעד של העיר, הם מכניסים בשבוע מה שאתה הקצבת לנו בשנה שלמה!!!!", מסיים שמעון אלטר את מכתבו.

בשיחה עם כתב אשדוד נט מביע אלטר דאגה מפגיעה באוכלוסיות הזקוקות לסיוע העמותה. לדברי אלטר, מדובר ב-120 קופות שהוצבו ברחבי העיר, תוך שהוא מציג לנו את הרישום המסודר, הקבלות וכדומה, כמצופה מעמותה תקינה.

לעת עתה לא יודע אלטר מה עלה בגורל הקופות שפורקו והכסף שנצבר בהם: "איש לא פנה אלינו ואני מקווה שיימצא פיתרון להצבת הקופות, שכן מדובר בסיוע לנזקקי העיר שלנו".

למכתב המלא של העמותה ללסרי - לחצו כאן
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה