עיריית אשדוד והקבלנים ישתפו פעולה בניקיון פסולת בניין רובע י"ז


להאזנה לתוכן:

עירית אשדוד פנתה לקבלנים המשתייכים לארגון הקבלנים בבקשת סיוע באכיפה של זריקת פסולת בניין ברחבי רובע י"ז. שלמה רוטנברג, ראש מינהל תפעול: "אנחנו פונים לקבל תמיכה וסיוע של הקבלנים והארגון במניעת התופעה. אם לא יחול שיפור, נתחיל להפעיל אמצעי אכיפה של חוקי המשרד לאיכות הסביבה "

ביום ראשון נערכה פגישה במשרדו של מנהל אגף התברואה באשדוד, דני אלגרט בנוכחות ראש מינהל תפעול שלמה רוטנברג, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד שלומי בן עזרי, קבלנים הבונים ברובע י"ז ומנהלת רובע י"ז. על הפרק: כיצד ניתן לשתף פעולה בין הצדדים על מנת למנוע את תופעת זריקת פסולת הבניין ברחבי רובע י"ז.

תופעת "פסולת קוראת לפסולת" צברה תאוצה ברובע החדש הנמצא בשלבי בנייה, ומסתבר כי יש מקומות ברובע שהפכו למעין אתרי פסולת ואליהם מגיעים מרחבי העיר. שלומי בן עזרי אשר ייצג את הקבלנים, טען שהקבלנים המוסדרים לא זורקים פסולת "ברחוב". לדבריו, הקבלנים המוסדרים בארגון מפנים את הפסולת אל אתרים מורשים, אך יחד עם זאת ציין כי שני האתרים הממוקמים בעיר לא תמיד מקבלים את פסולת הבניין. בנוסף טען בן עזרי כי "חלק גדול מהפסולת היא עודפי בטון ששופכים משאיות הבטון במקום לפנות אותו אל המפעל שאליו הוא שייך".

על מנת לפתור בעיות אלו הוצע כי הקבלנים ידווחו על כל יציקה שמתבצעת, ופקח עירייה יגיע לסוף היציקה ויוודא שמפנים את הפסולת. כמו כן תיקבע פגישה משותפת עם ראשי מפעלי הבטון להבהרת הנושא. העירייה תערוך תצפיות ומעקבים בנושא פינוי הפסולת, וייבחן מתן מענה מערכתי לאתר פינוי פסולת נוסף שיוקם בעיר.

ראש מינהל התפעול, שלמה רוטנברג, ציין  כי בכוונת העירייה להוביל מהלך של גידור כל האתרים גם אם לא מתבצעת בהם בנייה. "אנחנו פונים לקבל תמיכה וסיוע של הקבלנים והארגון במניעת התופעה", והוסיף: "אין בכוונתנו להמשיך ולהגיש דוחות. אם לא יחול שיפור, נתחיל להפעיל אמצעי אכיפה של חוקי המשרד לאיכות הסביבה".

מנכ"ל ארגון הקבלנים שלומי בן עזרי הבטיח שיתוף פעולה מלא בין נציגי העירייה הקבלנים והארגון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה