אחרי 11 שנה נזכרו בעיריית אשדוד לשלוח תזכורת על דוח החניה


להאזנה לתוכן:

בשנת 2001, כך טוענים בעיריית אשדוד, החנה כהן סולומן את רכבו בניגוד לחוקי החניה בעיר. אלה שבמשך 11 שנה לא ידע סולומן על כך שקיבל באותה העת דוח חניה, ורק השבוע, 11 שנה אחרי, הוא נדהם לקבל תזכורת על החוב שבינתיים גדל עם הצמדות וריביות. "11 שנה חלפו מאז הדוח

כהן סולומן, פנסיונר תושב אשדוד, הופתע השבוע כאשר אחד מילדי הרחוב בו הוא גר העביר לו מעטפה אותה מצא ליד תיבות הדואר בבניין. סולומן המופתע מיהר לפתוח את המכתב ועוד יותר הופתע לגלות שמדובר ב"תזכורת לחוב" על דוח חניה שלכאורה ניתן לו בשנת 2001, לפני 11 שנה.

במכתב שנשלח מחברת "שוהר" אשר גובה את חובות החניה מתושבי העיר, נדרש סולומן לשלם מיד את חובו על אותו דוח חניה מלפני 11 שנה. במכתב מובהר לסולומן שאם לא ישלם את חובו תפעל חברת "שוהר" בכל האמצעים העומדים לה, כולל הפעלת עיקולים, זאת על מנת לגבות את החוב של סולומן מלפני 11 שנה, עליו הוא כלל לא שמע עד השבוע.

"אני לא מבין איך 11 שנה איש לא פנה אלי, לא ידעתי על דוח חניה ולא ברור לי למה לחכות 11 שנה. אני לא זוכר מה היה באותה העת, האם באמת חניתי שם. למה לא שלחו תמונה של הרכב שלי?" שואל אותנו סולומן.

רכבו של סולומן שרשום בדוח החניה כבר מזמן כבר איננו. סולומן טוען שלא שינה כתובת בשנים אלו ותמיד היה ניתן למצוא אותו, אם רק היו באמת מחפשים. "מדוע להיטפל ככה לאזרחים? 11 שנה חלפו, אין על הדוח חוקי התיישנות? עצוב שככה העירייה מתנהגת אל תושביה", מסכם סולומן.

מתי דוח חניה של העירייה מתיישן?

עבירות בנושא חניה נחשבות כעבירות קנס, ולכן לפי חוק סדר הדין הפלילי מחויבת העירייה לפנות בתוך שנה מיום ביצוע העבירה לאזרח, ולהודיע לו כי בידיו האפשרות לשלם את הקנס בשיעור שנקבע בחוק העזר או לבקש להישפט על העבירה. 

אם העירייה לא שולחת הודעה בתוך שנה, חלה התיישנות על העבירה. 

נוסף לכך, נקבע בחוק כי מרגע שבו מתקבלת אצל האזרח דרישת התשלום נספרות 3 שנים, ובמהלכן צריכה העירייה לבצע פעולה כלשהי ליישומו של העונש, אחרת חלה התיישנות ולא ניתן לגבות את הקנס. 

העירייה אינה נדרשת להודיע לאזרח אישית על דבר העבירה או על העונש. כל שעליה לעשות הוא לשלוח דואר רשום לכתובתו הרשמית של האזרח - ואז עובר הנטל אליו, ועליו להוכיח כי לא קיבל את ההודעה. 

אם לא נשלח דואר רשום שכזה, מתיישנים העבירה והעונש, וכל פעולה שתבצע העירייה היא מחוץ לתחום סמכותה. אם נגרמו נזקים לאזרח עקב פעולות בלתי חוקיות אלה, חייבת העירייה לשאת בעלויות. 


מעיריית אשדוד לא נמסרה תגובה עד לפרסום הכתבה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה