בריכה הוקמה על גג בניין משותף ברובע ב' – שכנים חוששים מקריסת הגג


להאזנה לתוכן:

ברחוב הרב מימון הקימה משפחה בריכה על גג אחד הבניינים המשותפים, גידרה את הגג עם פחים ואף דאגה להצללת המקום. בפניה שהגיעה מדיירים בבניין הם מביעים חשש גדול ביותר מקריסת הגג בן היותר מ-40 שנה. "פנינו לעירייה שתעזור לנו, אבל חלף יותר מחודש ודבר לא נעשה" אמרה אחת השכנות בבניין. אם המשפחה שבנתה את הבריכה: "מהנדס בנה את הבריכה, הכל בטיחותי"

מה הייתם עושים אם יום אחד הייתם מגלים שבגג הבניין המשותף שלכם, ממש על הראש שלכם, הקימו בריכה, מילאו אותה בליטרים רבים של מים ואורחים פוקדים את ה"קאנטרי" המאולתר? באחד הבניינים ברחוב הרב מימון מתעסקים עם שאלה זו כבר יותר מחודש.


"לפני כחודש הגיעה אחת השכנות בבניין ואמרה שהיא מקימה על הגג בריכה. היא אמרה שמדובר בבריכה קטנה לילדים, אבל התברר לנו שלא מדובר בבריכה קטנה בכלל", מספרת אחת השכנות בבניין ברחוב הרב מימון.

השכנים, שהבחינו בפעילות על הגג, על עבודות סגירת הגג בגדר איסכורית ועל ההצללה שהוקמה במקום, הביעו תרעומת על ההשתלטות על הגג המשותף, אך חששו להתעמת עם המשפחה שהקימה את הבריכה, כך טוענת אחת השכנות.  בצר לה היא החליטה לפנות לעירייה ולהתלונן על הבריכה שהוקמה להם מעל הראש.

"פנינו לעיריית אשדוד כבר מספר פעמים. הבענו חשש מקריסת הגג שכן מדובר בבניין בן יותר מ-40 שנה. אבל שם לא עשו דבר. בפעמים האחרונות שהתקשרנו נאמר לנו שזה נמצא בטיפול משפטי, אבל בינתיים הגג יכול קרוס וזה יכול להסתיים באסון", מספרת אחת השכנות.

מעבר לבעיה הבטיחותית, מלינה השכנה בבניין על ההשתלטות על הגג המשותף. "הגישה לגג נעולה. כדי להקים את הבריכה שלהם הזיזו לנו מזגנים ואת דודי השמש והקימו את הבריכה מעל הראש שלנו. בסופי שבוע באים הרבה מאוד אורחים, מקימים רעש ואנחנו שומעים היטב את תנודות המים מהבריכה. ממש מפחיד", היא מספרת.

לפני מספר ימים, חברת עמיגור פנתה במכתב אל הדיירים בדרישה לפנות את הגג מהציוד וגדרות שהוקמו בו. "כתבו לנו התראה שאם לא נפנה אז נצטרך לשלם קנס ונעמוד בפני תביעה משפטית. אני פניתי לעמיגור שאמרו שהם הגישו תלונה גם בעירייה", היא ממשיכה ומספרת.

בסיור במקום קשה שלא להבחין בסגירת הגג וההצללה שהציבו במקום מקימי הבריכה. לפני מספר ימים הוזמנה למקום המשטרה בעקבות תלונה על רעש שנבע, לכאורה,  מהפעילות בבריכה. "ברגע שהשוטרים עזבו את המקום, החגיגה המשיכה. אמרו לשוטרים שיש להם אישורים. אני לא מבינה איך יש להם אישורים, האם מהנדס אישר את המשקל על הגג?", שואלת השכנה המודאגת.

"המגזין" פנה אל אם המשפחה שהקימה את הבריכה על גג הבניין ברחוב הרב מימון, שטענה מדובר רק בשכנה אחת שהדבר מפריע לה. "יש שכנה אחת שמקנאה. המשטרה הייתה פה, גם העירייה, ראו ולא עשו כלום. מי שבנה את הבריכה הוא מהנדס שבדק הכל מבחינה בטיחותית".

 

לדברי אם המשפחה, הבריכה היא בגודל 3מטר על 2 מטר ובעומק מטר אחד. "במשך כל השבוע לאף אחד אין זמן לבריכה. באים בימי שישי ושבת, לא עושים רעש ולא מסיבות. השכנה הזמינה לי משטרה פעמיים באותו היום, השוטרים באו וראו שאין רעש והלכו". לדבריה מדובר בבריכה שתפורק עם סיום הקיץ. "הגיעו מהעירייה, ראו את הבריכה והם מחכים לקבל את המכתב מהמהנדס שבנה. לאיש לא מפריעה הבריכה, רק לשכנה אחת".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה