בוטל כתב אישום נגד נהג שבדמו התגלה אלכוהול פי 6 מהמותר - בגלל רשלנות


להאזנה לתוכן:

כתב אישום נגד נהג שיכור שהתנגש בניידת, לאחר שבדמו פי 6 אלכוהול מהמותר – נמחק, זאת לאחר שהמשטרה לא ניסתה לאתר אותו במשך שש שנים וחצי. כמעט כל אותו הזמן המשיך הנהג לשבת מאחורי ההגה, כך גם כיום!

תושב אשדוד נכנס לרכב שלו כשהוא שיכור כלוט, בדמו פי 6 אלכוהול מהרמה המותרת. הוא התנגש בניידת משטרה באשדוד, ונעצר. זה מה שמנע תאונה חמורה יותר. זה קרה לפני שש שנים וחצי.

לפני חודשיים בבדיקת רשיונות שגרתית גילו השוטרים שהוגש נגדו כתב אישום, ללא ידיעתו, כמסתבר. הם הודיעו לו שהוא מבוקש בגין התחמקות והימלטות מלעמוד לדין. הוא הוזמן לבית המשפט לענייני תעבורה, שם אמר כי איש לא טרח לעדכן אותו, או לשלוח לו זימון.

שופט התעבורה אבשלום מאושר הסכים שמדובר בעבירה חמורה מאוד, שיכולה הייתה לגרום חלילה לפציעה או למוות. אבל – בטל את כתב האישום לבקשת התובע. בגלל התקופה הארוכה שחלפה מאז האירוע, כלל לא היה ביכולתם לחדש ההליכים כנגד הנאשם. 

אדי נוז, עורך דינו של הנהג שנתפס נוהג שיכור, כעת כבר לא עבריין תנועה, מסביר: "השופט כעס שמעל 6 שנים התיק שכב בארכיון, ואף אחד לא טרח לעדכן אותו. הוא הופיע לחקירה הראשונית. במקרה כשעצרו אותו נודע להם שהוא מחויב לעמוד לדין. 

ברגע שעצרו אותו החתימו אותו על מסמך שמחייב אותו להתייצב בביהמ"ש באותו יום, למרות שזה מנוגד לחוק והיו אישורים שהם היו חייבים להמציא. על אף חומרת העבירה כתב האישום נמחק. אני שמח שיש במדינת ישראל חוק התיישנות". 

מלבד פסילה של חודשיים, הנהג המשיך להחזיק ברישיון והמשיך לנהוג כל אותו הזמן, אפילו בלי קנס סימלי. הוא עושה זאת כמובן גם כעת. 

צילום: ארכיון אשדוד נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה