הוריה של לרה סטרוטינסקי ז"ל מדברים לראשונה: "הבת שלנו לא הייתה שיכורה"


להאזנה לתוכן:

אלכסנדר ואינה סטרוטינסקי מצויים באבל כבד מאז מות ביתם הבכורה בליל שישי. בשיחה ראשונה עם כלי התקשורת, מספרים ההורים לאשדוד נט על אותו הרגע בשתיים לפנות בוקר בשבת, בו התקשרו מהמשטרה וביקשו מהם להגיע בדחיפות לחוף י"א. מאז אותו הלילה חיי בני המשפחה השתנו מקצה לקצה, והפרסומים האחרונים בכלי התקשורת, בהם מציינים שביתם הייתה שיכורה כשנכנסה למים, לא נותנים להם מנוחה. "הבת שלנו לא הייתה שיכורה. אף אחד לא היה שם שיכור. היה אלכוהול, אך לא כפי שמתארים בתקשורת", אומרים ההורים בעצב

בליל שישי, באחת לפני בוקר לערך, ארבעה צעירים שבילו בחוף המצודה באשדוד, החליטו להיכנס לשחיה לילית בים. ההחלטה הפזיזה להיכנס למים בחושך, כאשר אינך רואה כיצד הזרמים במים, עלתה לשניים מהם בחייהם. לרה סטרטינסקי וייבגני בסקביץ', נסחפו עם הזרמים לתוך עומק המים. למרות נסיונות חבריהם להצילם, השניים קיפדו את חייהם.

לרה סטרוטינסקי (15.5) סיימה השנה כיתה י' במקיף ד', הובאה למנוחות במוצאי שבת בבית העלמין באשדוד. היא הותירה אחרי הורים ואחות בת 9. הלוויתו של ייבגני בסקביץ' התקיימה היום (א') בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד.

הוריה של לרה ז"ל, אלכסנדר ואינה סטרוטינסקי, יומיים לאחר האסון הכבד שפקד אותם, לא יודעים מנוחה, גם בגלל הפרסומים הכוזבים, כך לטענתם, בחלק מכלי התקשורת על האירוע הקשה.

"באותו הלילה התקשרו אלינו בשתיים בלילה, אלו היו המשטרה. אמרו לנו שנבוא מהר לחוף י"א. עשר דקות אחרי כבר היינו בחוף, שם אמרו לנו שהבת שלנו נכנסה למים ולא יצאה", מספרת האמא אינה על הרגעים בהם התחילו להבין שמשהו רע קרה. "כשהיינו שם עדיין לא מצאו אותה, אך אז הודיעו לנו שהיא נמצאה במים. עוד היה לה דופק, אך היא הייתה ללא נשימה. הצוותים של מד"א עשו עליה שם החייאה אולי 40 דקות, אך לא הצליחו להחזיר אותה לחיים".

בני הזוג מספרים כיצד במשטרה באמצעות מסוק, סירות וג'יפים, סרקו אחרי ביתה ואחרי ייבגני, הידיד של ביתה שנעלם אף הוא בין הגלים.

"הבת שלי ידעה לשחות. כואב לנו שבעיתונים פרסמו שהבת שלנו הייתה שיכורה, זה ממש לא נכון. החבורה חגגה בחוף יום הולדת לאחד החברים, היה אלכוהול, אבל לא בכמויות שמתוארות בכתבות. היו שם יותר מ-20 צעירים, אף אחד שם לא היה שיכור", מספרת האמא. במשפחה גם לא מבינים איך בכלי התקשורת ציינו שביתם וייבגני היו בני זוג שנכנסו יחדיו למים, כאשר לדבריהם הדבר אינו נכון.

"לרה הייתה ילדה שאפשר לסמוך עליה. אנחנו ידענו שהיא הולכת למסיבה בחוף, זאת לא הייתה הפעם הראשונה. היא הייתה ילדה מדהימה אהובה על חבריה. הילדים הטובים בורחים מהחופים המוארים בגלל בני המיעוטים שבאים לשם. הם בסך הכל חיפשו פינה שקטה שלא יפריעו לאיש ואיש לא יפריע להם. הפרסומים על כך שהבת שלנו הייתה שיכורה הם לא נכונים ופוגעים בנו מאוד", אומרים אלכסנדר ואינה.

חלק מהמנחמים בבית המשפחה הביעו תרעומת על כך שלא מבוצעים סיורים של אנשי הביטחון בעיר בחופים החשוכים. "אולי אם היו מסיירים שם אנשי משטרה או ביטחון של העירייה, הם היו מתריעים בילדים שלא להיכנס למים. מי יודע, אולי זה היה מציל את חייהם של לרה וייבגני". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה