היולדת מאשדוד נפטרה בעקבות הלידה


להאזנה לתוכן:

תושבת אשדוד בת 30 האחרון ונכנסה לחדר הלידה, ללידה רגילה.
בשלב מתקדם של הלידה, כשהתינוקת עמדה להגיח לעולם, התמוטטה היולדת, הכחילה ואיבדה את הכרתה. הרופאים והצוות בחדר הלידה הצליחו לחלץ בשלום את התינוקת, ובמקביל החלו לבצע החייאה. האישה הובהלה לחדר הניתוח וחוברה למכונת לב – ריאות.
כשישה ימים לאחר הלידה והתמוטטות היולדת היא לא חזרה להכרתה עד שנפטרה.

בעקבות סיבוך של תסחיף מי שפיר, תושבת אשדוד בת 30 שזו לה הלידה השלישית, הגיעה לבית החולים "קפלן" ללידה רגילה. היולדת התמוטטה, הכחילה ואיבדה את הכרתה. הרופאים והצוות בחדר הלידה שהצליחו לחלץ בשלום את התינוקת, הבהילו את האישה לחדר הניתוח, שם היא חוברה למכונת לב – ריאות. 

משם הועברה היולדת ליחידה לטיפול נמרץ שבבית החולים.
מנהל יחידת טיפול נמרץ ב"קפלן" ד"ר עדי נמרוד, ציין כי מערכות גופה של האישה החלו להתאזן, למעט מערכת הכליות שקרסה. כשישה ימים לאחר הלידה והתמוטטות היולדת היא לא חזרה להכרתה.
על פי צילום ה סי.טי – נמצא נזק מוחי בלתי הפיך. ביום שני ה- 4.6.12 קבעה וועדה רפואית ב"קפלן" כי האישה מתה מוות מוחי, ומיד לאחר מכן היא נפטרה. 

היולדת נפטרה ככל הנראה מסיבוך של תסחיף מי שפיר. מדובר בתופעה נדירה בה במהלך הלידה חודרים מי השפיר שאמורים לעטוף את העובר ולהגן עליו, למערכת כלי הדם של היולדת. "תסחיף מי שפיר, מתרחש מהר וזה כמו צונאמי לגוף, אם היולדת לא נפטרת מיד, ומקבלת טיפול במכונת לב – ריאה, לאט לאט המערכות חוזרות לתפקד. 

בבית החולים מדווחים כי מות יולדת מתסחיף מי שפיר המתפתח בעוצמה קטלנית שכזו, ומסתיים במוות מוחי, הוא אירוע נדיר ביותר שמתרחש בשיעור של אחד לעשרת אלפים לידות. 

בשנים האחרונות מדווח על עד 10 מקרי תמותת יולדות בישראל. לפי נתוני החברה לרפואת האם והעובר באיגוד הגינקולוגי, בשנת 2008 דווח למשרד הבריאות על 8 מקרים, בשנת 2009 על 9 מקרים ואילו בשנת 2010 על 4 מקרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה