חיי התאומות ניצלו בזכות ניתוח לייזר נדיר שבוצע בתוך הרחם (וידאו)


להאזנה לתוכן:

ניתוח חדשני באמצעות קרן לייזר הציל את חייהן של אופיר ולינוי התאומות של כתבנו עופר אשטוקר ורעייתו טניה, כשהיו עוד ברחם. תסמונת נדירה במסגרתה כלי הדם של התאומות הזהות היו מחוברים סיכנה את המשך ההיריון - עד להתערבות של הרופאים. "למזלנו התסמונת אובחנה בזמן", מספרת טניה בהתרגשות.

התאומות אופיר ולינוי של כתבנו עופר אשטוקר ורעייתו, טניה, באו לאוויר העולם רק הודות לניתוח יוצא דופן באמצעות קרן לייזר, שהפרידה את כלי הדם המחוברים שלהן והצילה את חייהן - בעודן ברחם אימן.

עופר וטניה אשטוקר גילו כי כלי הדם של התאומות מחוברים ביניהם בשבוע ה-24 להיריון, וחששו מאד שהם הולכים לאבד את שתיהן. 

עופר מתאר: "היו שם הרבה בכי ופרצי רגשות. אתה חש במקרה כזה שאתה הולך לאבד את ההיריון שכל כך הרבה זמן ציפית לו".

תסמונת מעבר הדם בין עובר לעובר (TTTS) היא תופעה קטלנית שפוגעת ב-15% מההריונות של תאומים זהים: שני העוברים חולקים כלי דם משותפים, וכשנוצר מצב בו עובר אחד תורם דם לעובר השני - שניהם נקלעים לסכנת חיים. העובר התורם סובל מאנמיה והתרוקנות הדם מגופו, ואילו העובר המקבל סובל מעליית נפח הדם, בצקות במח וגדילת הלב. רק התערבות רפואית מתאימה יכולה להציל את חייהם.

ד"ר שנהב סימון, מנהל יחידת ההיריון בסיכון מביה"ח ברזילי באשקלון, ורופא הריון בסיכון בקופת חולים לאומית באשדוד, זיהה את התסמונת. עד לסוף השבוע ה-24 של ההיריון הכול התנהל כשורה, ואז בבדיקת אולטרסאונד שגרתית - התגלתה בעיה. הוא זיהה מיעוט מים, חוסר תנועות והיצמדות לשליה אצל אחד העוברים.
 

ד"ר שנהב העביר את עופר וטניה לטיפול במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם פיתחו בשנים האחרונות את שיטת הטיפול הייחודית ומצילת החיים בשיתוף עם מומחה מבית חולים בבלגיה. 

טניה אושפזה מיד ביחידה להריון בסיכון בבית החולים שיבא תל השומר, שם היא טופלה על ידי רופאי מחלקת "רפואת העובר" שמתמחים בטיפול בתסמונת. את הניתוח המסובך ביצעו הרופאים יואב ינון, בועז וייס ופרופ' שלמה ליפיץ, לראשונה בישראל בשבוע הריון מתקדם. 

מיד לאחר הניתוח החלה טניה לחוש בצירי לידה שגרמו לרופאים לנסות ולעכב את הלידה למרות שלב ההיריון המתקדם (שבוע 26).

ניסיונות הרופאים הצליחו ורק ואחרי 36 שבועות של היריון - באו לעולם שתי תאומות בריאות ומחייכות, אופיר ולינוי.    

טניה מספרת כי: "במקרים דומים מאבדים את אחד העוברים, חששתי שכך יקרה גם הפעם". 
היום חוגגת המשפחה המורחבת,  יום הולדת חודש לאופיר ולינוי, וההורים אומרים: "למזלנו הרב הדבר הזה אובחן מהר וצליחו לעצור את התסמונת לפני שגרמה לנזק. אנו מודים לרופאים ולצוותים הרפואיים שטיפלו בנו לאורך הדרך".


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה