סופית - פיצויים לתושבי אשדוד והדרום שנעדרו מהעבודה עקב הטילים


להאזנה לתוכן:

המדינה תפצה תושבים באשדוד ובאזור שנאלצו לשמור על ילדיהם בימי האזעקות, נפילת הקסאמים והגראדים.
שר האוצר חתם אמש על התקנות למתן הפיצויים לתושבים שנעדרו ממקום עבודתם בשל סגירת מוסדות החינוך. לאשדוד נט נודע כי רשות המסים כבר נערכת ליישום התקנות.

המדינה תפצה את התושבים מאשדוד והדרום, שנעדרו ממקום עבודתם בחודש מרץ השנה, ונשארו לשמור על ילדיהם, בזמן שמוסדות החינוך בעיר נסגרו. גובה הפיצוי 280 שקל ליום היעדרות מלא.

שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם אמש על תקנות מס רכוש וקרן פיצויים -נזק מלחמה ונזק עקיף, לאחר ש ועדת הכספים של הכנסת אשרה את ההחלטה.  

הפיצוי יינתן למעסיק שישלם שכר לעובד, בשל היעדרותו מהעבודה לצורך השגחה על ילדו כאמור, וכן לעצמאי שנעדר מעסקו בנסיבות אלה, בתקופה הקבועה בתקנות. הפיצוי נקבע כסכום קבוע בסך 280 שקל ליום היעדרות מלא.

התנאים לפיצויים
הפיצוי יינתן להורים, שכירים ועצמאים, אשר נעדרו מעבודתם בשל השגחה על ילד עד גיל 14, עקב סגירת מוסד החינוך שבו לומד או שוהה הילד.
 יש לציין  כי רק אחד ההורים יהא זכאי לפיצוי. בנוסף, עובד במוסד חינוך, שנסגר עקב ההוראה, יהא זכאי לפיצוי אף אם אין לו ילדים.

יודגש כי הפיצוי יינתן עקב סגירת מוסד החינוך, בהתאם להנחיות פיקוד העורף או הרשויות המקומיות ביישובים השוכנים בין 7 עד 40 ק"מ מקו הגבול עם רצועת עזה (אשדוד בפנים), בהתאם למועדים וליישובים הקבועים בתקנות.

רשות המסים תפרסם בימים הקרובים הנחיות וטפסים לצורך הגשת תביעה לקבלת הפיצוי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה