תנו לחיות לחיות בפניה למפכ"ל דנינו: "התנהלות חמורה בטיפול בתלונה"


להאזנה לתוכן:

בעמותת תנו לחיות לחיות לא מתכוונים לעבור לסדר היום בעקבות הטיפול לו זכה תושב העיר, שרק רצה להגיש תלונה נגד אדם שבעט בכלבו ברחוב. במכתב למפכ"ל דנינו מבקשת אתי אלטמן לפתוח בחקירה נגד התנהלות השוטרים בטיפול בפרשה

אמש הבאנו באתר אשדוד נט את סיפורו של ליאור לפיד, תושב העיר שרק בגלל שחשב להגיש תלונה נגד אדם אחר שתקף את כלבו, מצא עצמו מעוכב בתחנת המשטרה, עד שנשבר והסכים שלא להגיש תלונה בעניין זה. 

כאן המקום לספר קצת על ליאור לפיד: הוא בן 25, תושב העיר, לאחרונה הוא סיים את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב. לפיד עוסק בחינוך – פורמאלי ובלתי פורמאלי, ובשמונה השנים האחרונות הוא מנהל את אחד מארגוני החינוך הגדולים בארץ- 'אור לחינוך – העמותה לקידום מצוינות'. לפיד קיבל בעבור פעילותו ההתנדבותית את מגן שר הרווחה, אות ראש הממשלה, מגן ראש העיר אשדוד ועוד פרסים רבים. מדובר באדם נורמטיבי ומעלה המסייע רבות לזולת.

בעקבות ההתנהלות, עליה כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו וכן דווחה בהרחב באתר אשדוד נט, פנתה יו"ר  עמותת "תנו לחיות לחיות", הגברת אתי אלטמן אל מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו כדי שיורה על פתיחת חקירה נגד אותם השוטרים שטיפלו בתלונה של לפיד.

במכתבה למפכ"ל כותבת אלטמן: "אני מוצאת לנכון להביע בפניך את דאגתי הרבה מטיפולה של המשטרה בתלונה מהסוג הזה. עושה רושם לכאורה כי השוטרים שטיפלו בתלונתו של ליאור עשו כמעט כל דבר אפשרי במטרה להביא לביטול התלונה כנגד בעל העסק ובמשך כל הזמן הזה, היה הכלב קשור בחוץ וללא יכולת של בעליו לגשת לכלבו ולהרגיעו כמתבקש. אנו נמצאים במציאות שבה אנו נדרשים לתת את אמוננו במשטרת ישראל לטפל בעוולות השונות הנעשות השקם וערב אך בפועל אנשים טובים כדוגמת מר ליאור לפיד אשר שומר על החוק מוצא עצמו מותש מהתנהלות הזויה )לא פחות ולא יותר( ומחליט כי אין טעם להגיש תלונה נוכח התנהגות שוטרי התחנה באשר למקרה זה".

אלטמן מציינת במכתבה כי אין בכוונת העמותה לעבור לסדר היום נוכח הדברים שנחשפו על ידי לפיד. "איני מתיימרת להיות חוקרת במשטרת ישראל או שוטרת אך השוטרים יכלו להגדיל ראש ולהביא את סרטוני האבטחה מהרחוב בו לכאורה אירע המקרה ובמקביל להוציא את הקלטת השיחה עם מוקד 011 ולשמוע שם את המצוקה האמיתית בה היה שרוי מר לפיד. מספר פעמים ביקר מר לפיד כי יביאו לו מים על מנת שיוכל להשקות את כלבו וכל פעם מחדש נתקל באטימות מבחילה ובתירוצים כגון "אין לנו כוסות" וכד'...אבקש כבודו, לפתוח בחקירה כנגד השוטרים בתחנה ובדיקת התנהלותם בכל הנוגע להתנהלות המשטרה בטיפול במקרה זה", מסיימת אלטמן את מכתבה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה