שיבושים בנמל - 13 אוניות בהמתנה


להאזנה לתוכן:

שוב שיבושים ועיצומים בנמל לאחר שהוועדים, ההנהלה והאוצר לא מצליחים לסגור דברים.
האוצר נמסר בתגובה כי יישום ההסכם יביא לתוספת שכר של עד 7,000 שקלים לחודש לכל אחד מעובדי בתי המלאכה בנמל.
שוקי סגיס: ”האוצר מעכב את אישור ההסכם בגלל סכומים קטנים שיקבלו העובדים כתוספת

 אחרי מספר ימים של עבודה סדירה, בנמל אשדוד שוב פרצה שביתה. עובדי בתי המלאכה שיבשו את העבודה וביומיים האחרונים השתרכו מחוץ לנמל 13 אניות.

נשיא לשכת הספנות, יורם זבה, התלונן על כך שהעובדים הורידו את התפוקות לכמחצית ונמנעו מלתקן מנופים, מלגזות וציוד אחר שיצאו מכלל שימוש עקב תקלות. לדבריו: "אם יש מחלוקות בין ועד העובדים לבין הנהלת חברת נמל אשדוד, ניתן לפתור אותן סביב שולחן המשא ומתן לא באמצעות עיצומי פתע. לא ייתכן שנציגי ההנהלה והעובדים בנמל אשדוד יופיעו בפני בתי הדין לעבודה ויבקשו תקופה בלתי מוגבלת בזמן כדי לנהל מו"מ ביניהם והשופט מקבל את הבקשה בתנאי לשקט תעשייתי בנמל, כאשר בפועל בכל פעם קבוצת עובדים אחרת נוקטת שיבושים".

גם בהתאחדות התעשיינים מחאו על העיצומים בנמל אשדוד. עובדי בתי המלאכה נוקטים עיצומים לאחר שכבר הוסכם בינם לבין הנהלת החברה שתבוצע התייעלות במספר תקני כוח האדם ויונהגו משמרות בשעות גמישות. בנוסף, העובדים הסכימו שמעתה תשולם להם פרמיה בהתבסס על מדידת תפוקתם ויעילות עבודתם, לעומת פרמיה קבועה עד כה.

אך ההסכם עדיין לא קיבל את אישורו של הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר.

מהאוצר נמסר בתגובה כי יישום ההסכם יביא לתוספת שכר של עד 7,000 שקלים לחודש לכל אחד מעובדי בתי המלאכה בנמל. "אנו בודקים את ההסכם במטרה להבטיח שהוא לא יחרוג ממדיניות השכר של המשרד".
"אנו בודקים את ההסכם במטרה להבטיח שהוא לא יחרוג ממדיניות השכר של המשרד".

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, הגיב: ”האוצר מעכב את אישור ההסכם בגלל סכומים קטנים שיקבלו העובדים כתוספת - לגביהם מתנהל ויכוח. המחלוקת תיסגר בין נציגי האוצר, הנהלת החברה ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ואני מאמין שהפתרון קרוב".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה