80% מהצעירים לא יקנו דירה בלי עזרת ההורים


להאזנה לתוכן:

מחקר חדש שהתפרסם מראה שרוב מכריע של הצעירים במדינת ישראל לא יכולים לרכוש דירה בלי עזרת ההורים אלא אם הם משתייכים לעשירון העליון בהכנסות שלהם - עם הכנסה נטו של 29 אלף ש"ח בחודש!

 ממחקר שערכה המחלקה הכלכלית של התאחדות בוני הארץ במסגרת הסקירה השנתית שלה לענף הבנייה לשנת 2012, כשנה לאחר המחאה החברתית, עולה כי אפילו זוגות מהעשירון התשיעי יתקשו לרכוש דירה ממוצעת ללא עזרה מההורים. לפי המחקר, רק זוגות מהעשירון העשירי ומעלה יוכלו לעשות זאת. כלומר כ-80% מהזוגות הצעירים בישראל לא יוכלו לרכוש דירה ללא עזרת ההורים - גם אם יחסכו כל חייהם!!!

 מהסקירה עולה כי בשנה האחרונה המדינה הגדילה את רווחיה מהענף; מצבם של רוכשי הדירות הורע; המחירים לא ירדו ובעקבות מחנק האשראי והמחסור בעובדים - ייבנו פחות דירות.

 על פי סקר של המגזין גלובל פרופרטי גייד, ירדה ישראל למקום ה-27 במדד עליית מחירי הבתים העולמי. הסיבות: אי ודאות בשוק המקומי והתנהלות הממשלה ובנק ישראל

במסגרת הסקירה בחנו כלכלני ההתאחדות את יכולתם של הזוגות הצעירים בישראל לרכוש דירה במחיר ממוצע בהתאם להכנסות משק הבית, הוצאותיו וההוצאות הנדרשות לצורך שכירות. בתנאים הנוכחיים השוררים במשק, בהם ההון העצמי המינימאלי הנדרש לרכישת דירה ממוצעת עומד על כ-400 אלף שקל.

מכאן שגם מי שנמצא בעשירון התשיעי- עם הכנסה נטו של כ-19 אלף שקל, אינו יכול לרכוש דירה ללא סיוע של המשפחה.  עליו  לגור תקופה ממושכת אצל ההורים כידי לחסוך משמעותית להון עצמי..

 על פי נתוני סקר ההכנסות וההוצאות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: רק למי שנמצא בעשירון העשירי עם הכנסה נטו של כ-29 אלף שקל, יש פער של מספר אלפי שקלים בחודש בין ההכנסות נטו למשק הבית לבין ההוצאות הממוצעות למשק הבית.

רק אז, זוג צעיר בעשירון זה יכול לאחר כ-5.5 שנים לצבור הון עצמי לרכישת דירה ללא צמצום קיצוני ברמת החיים ובעודו הוא גר בשכירות.
לזוגות בעשירונים הראשון עד התשיעי אין אפשרות לרכוש דירה באופן עצמאי וללא צמצום דרסטי ברמת החיים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה