מתנדב איחוד הצלה דרום הציל חיי תינוק שנולד עם חבל טבור כרוך לצווארו


להאזנה לתוכן:

דודי אוברלנדר, מתנדב באיחוד הצלה דרום, הגיע הערב לרובע ג' בעיר בעקבות דיווח על אישה הכורעת ללדת. הבעל סירב לתת למתנדבים לבדוק את אישתו, אך עקשנותם הצילה בסופו של דבר את חיי תינוקו, שיצא לאוויר העולם כשחבל הטבור כרוך סביב צווארו ומונע ממנו לנשום. אוברלנדר מיהר לנתק את חבל הטבור מסביב צוואר התינוק, שמיד פרץ בבכי. לאישה ולתינוק שלום

זאת הייתה עוד קריאה שגרתית על אישה הכורעת ללדת וזקוקה לפינוי באמבולנס לבית החולים. מתנדב איחוד הצלה דרום, דודי אוברלנדר, מיהר אל הכתובת ברובע ג', שם המתין הבעל בכניסה לבניין ואמר למתנדבים שאין בהם צורך. "הבעל אמר שאישתו עדיין לא יולדת ויש עוד זמן, הוא רק צריך פינוי לבית החולים. הוא המשיך להמתין לאמבולנס וגם אני ומתנדב נוסף של הארגון המתנו איתו", מספר אוברלנדר על אירועי הערב.

בשלב מסוים, לאחר שהאמבולנס עדיין לא הגיע, עולה הבעל לביתו והמתנדבים עולים אחריו. בבית מוצא אוברלנדר את האישה בעיצומה של הלידה. ראשו של התינוק כבר יצא החוצה. "אני מיד ניגש לסייע בלידה, אך אז אני רואה שחבל הטבור כרוך סביב צוואר התינוק ולמעשה חונק אותו", מספר אוברלנדר, שלא מאבד עשתונות ומבצע בדיוק את מה שמצופה מאיש הצלה. אוברלנדר מצליח לנתק את חבל הטבור מסביב לצוואר התינוק, שיוצא אל אוויר העולם ומיד פורץ בבכי. 

אוברלנדר: "פעלתי על פי הספר, שמרתי על כל הכללים והצלחתי לשחרר את הילד מחבל הטבור. כאשר התינוק פרץ בבכי, חשתי הקלה. במקרים כאלה חשוב לשמור על קור רוח ולפעול בדיוק כמו שלימדו אותך". 

צוות אמבולנס של מד"א מפנה את היולדת ובנה אל בית החולים, כאשר שניהם במצב טוב מאוד.  
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה