באשדוד מתכוננים לקיץ - השהיה בגנים ציבוריים תיאסר אחרי 23:00


להאזנה לתוכן:

ועדת ההיגוי ל"קיץ בטוח", אותה מלווה מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי, התכנסה השבוע לדיון הערכות לקראת הצגת התוכניות לקיץ הקרוב. בדיון השתתפו נציגים מכל היחידות הרלוונטיות, בעירייה ומחוצה לה, ובהם: מנכ"ל העירייה, נציגי מינהל התפעול, הביטחון העירוני, חינוך, רווחה ודוברות, הרשות העירונית למאבק באלימות ובהתמכרויות, עיר ללא אלימות, החברה העירונית לתרבות ופנאי, חב' חופית לתיירות, משטרת אשדוד ונציגי מעוצת הנוער העירונית. המטרה: לעבור את הקיץ בהנאה אבל בבטחה

כידוע, חופשת הקיץ הארוכה מוצאת את ההורים כשהם נאלצים להתמודד עם ילדים הנהנים לפתע משעות פנאי רבות. לא אחת, בשל עודף הזמן הפנוי, הילדים מוצאים עצמם משועממים וחסרי מעש, ולפיכך הם "יוזמים" פעילויות מגוונות ונגררים לאירועים היוצרים מטרדים ופגיעה במרחב וברכוש הציבורי. תופעות אלה העלולות להתרחש בכל ימי השנה, בעיקר בסופי שבוע, מקבלות משמעות חזקה יותר בעונת הקיץ ולפיכך העירייה פועלת בכל דרך על מנת לצלוח את הקיץ בבטחה ובהנאה.

בימים אלה, לקראת בוא הקיץ ויציאת התלמידים לחופשה השנתית, זימן מנכ"ל העירייה את הנוכחים לדיון הערכות במסגרת תוכנית "קיץ בטוח", באותה מתכונת שפעלה אשתקד. התוכנית מבטיחה הגברת הביטחון האישי של התושבים וביצוע פעילות במוקדים שונים ברחבי העיר, ע"י מירב הכוחות והגופים העירוניים, על מנת לאפשר ניצול נכון ואיכותי של שעות הפנאי במהלך חופשת הקיץ.

במהלך הדיון הוצגו תוכניות שונות ומגוונות. גב'סימונה מורלי– מנכ"לית הרשות העירונית למאבק באלימות ובהתמכרויות, סקרה את הפעילות המתוכננת והציגה את צוותי העבודה שנבחרו לקדם הנושאים בתחומם. היא ציינה שאירוע הפתיחה לאירועי הקיץ יתקיים בפארק האתגרים ולאחריו תתקיים פעילות במוקדים שונים במהלך הקיץ.

גב'מזל שאלתיאל– ראש תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי, ציינה פרויקטים שונים שיפעלו במהלך הקיץ ובהם "הפוך על הפארק" ו"הפוך על החוף", "לילות לבנים" ופעילות משותפת עם מועצת הנוער העירונית. כן תתבצע פעילות במועדונים ובמתנ"סים.

כך הוצגו רעיונות ותוכניות לפעילות בקייטנות עירוניות ובקייטנות מיוחדות, בפעילות בחופי הים ובפארקים העירוניים, במסגרות המיוחדות של תחום הרווחה ובמסגרת החינוך החרדי, בפארק אתגרים ובפארק לכיש, פעילות ספורט ופעולות בתחום התרבות והמוסיקה ..ועוד.

אנשי התפעול והביטחון ציינו את ההערכות לאכיפה מוגברת ובעיקר ציינו את התיקון לחוק העזר העירוני המגביל את הנוכחות בגנים העירוניים לשעות 06:00-23:00 וזאת על מנת להתגבר על מטרדי הרעש והתגודדויות של צעירים בגנים הסמוכים למקומות מגורים. הביטחון ציינו את הסיוע של סיירות הורים, ארגוני מתנדבים, נוער בוגר וגופים שיסייעו בפעילות מוגברת במוקדים ובמועדים מועדים. כן הושם דגש על אכיפה כנגד אלכוהול והתמודדות עם תופעת הבר-בגאז'.

קמפיין הפרסום שיושק בחודשי הקיץ יקרא להורים להיות מעורבים יותר בחיי ילדיהם ויוודאו שילדיהם ממלאים את זמנם כיאות, מתרועעים עם חברים טובים ולא נגררים לפעילות אסורה. הקמפיין יעמיד כמה מסרים חשובים ובהם: חינוך לסובלנות ולכבוד הדדי, חיזוק סמכות ההורים, מניעת פגיעה ברכוש הציבורי, הגברת הביטחון האישי, מאבק באלכוהול וסמים ומניעת כל סוג של אלימות – מילולית ופיזית.

מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי ביקש לסכם את כל התוכניות בחוברת אחת אשר תופץ בכל בתי האב ותאפשר להורים ולילדים לתכנן את חופשתם ולהתאימה למקומות ולאירועים המתאימים להם ולבני משפחתם. התוכניות המפורטות יוצגו בסוף החודש, בישיבה מסכמת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה