הצוללן שמצא את גופת קים בר גיג: "מיד הבנתי שזה... קים"


להאזנה לתוכן:

אמש (ראשון) בשעות הערב המאוחרות, שני צוללנים שביצעו צלילות ללא מיכלי חמצן, זיהו את גופתו בעומק המים, לא רחוק ממקום טביעתו. "היינו במקום עד שהוציאו את הגופה מהמים, מראה לא קל". מנתיחת הגופה עולה כי קים ספג מכה בראשו, כנראה מסירה שעברה במקום, אך עדיין לא ברור האם זוהי סיבת המוות.

לאחר 16 ימי חיפושים, ראובן דרעי מאשדוד היה אחד משני הדייגים שצללו באזור שובר הגלים בנמל ושמצאו את גופת הצוללן הנעדר, קים בר גיג.

על השתלשלות האירועים מספר דרעי: "הגענו למקום שלא היינו צריכים להיות בו, כי נסחפנו בזרם. התישבנו על שובר הגלים כדי לנוח, וראיתי בזווית העין את הגופה, מיד הבנתי שזה קים, אמרתי לחבר – אל תסתכל, זה הצוללן הזה, תישאר פה, כדי שלא נאבד את הנקודה ונוכל למצוא אותו יותר מאוחר. רצתי על החוף, מנהל הנמל הגיע תוך דקות ספורות למקום".

לדברי דרעי, הוא לא הכיר את קים בר גיג, אך ראה תמונות שלו מהימים הראשונים שנעדר. " לא הכרתי את קים, רק קראתי עליו בפורום של צוללנים, כשהוציאו את הגופה מהמים ביקשו ממני להסתכל כדי לראות אם זאת החליפה של קים, כדי לוודא שלא מדובר בצוללן אחר. מראה לא נעים, אחר כך הרגשנו לא טוב". 

בגלל הזמן הרב שחלף מאז טבע בר גיג והשהות הארוכה מתחת למים, לא ניתן היה לבצע זיהוי ודאי שלו. גופתו נשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם ביצעו זיהוי לפי צילומי שיניים וכן בדיקות דנ"א מאביו.

במהלך כל השבוע נמצאים נציגי המשפחה על החוף, חיכו לבשורה הזאת ימים ארוכים, ולמרות הצער, הביעו הקלה. כך אחיו ששון, שבילה את כל השבועיים האחרונים בחיפושים, כעת חזר מהמכון המשפטי, אמר בבכי: "זו הקלה גדולה מאוד, לפני כמה ימים הבנו שהוא לא יחזור, אז חיכינו שלפחות יהיה לילדים קבר ישראל, ונדע מה קרה לו". 

מנתיחה ראשונית של הגופה באבו כביר, עולה כי קים ספג מכה חזקה בראשו, כנראה מסירה שעברה במקום. עדיין לא נקבע סופית האם זו הייתה סיבת המוות, או שמא הוא ספג את המכה רק לאחר שטבע. 

קים שהיה מוכר בעיר אשדוד, היה נשוי במשך  כ-25 שנה עם מרים. לזוג ארבעה ילדים (בן ושלוש בנות). הם בעלי עסק של מנעולים, שכפול מפתחות וחומרי בנייה בלב הסיטי.

קים נחשב למנעולן מקצועי, והוא ביצע לא מעט עבודות ברחבי העיר.

הוא הובא למנוחות ביום שלישי  אחר הצהריים בבית העלמין במושב שתולים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה