ולדימיר גרשוב: "יש לגבש מיידית תוכנית פעולה עירונית נגד האלימות"


להאזנה לתוכן:

"לאור מקרי האלימות האחרונים יש לגבש מיידית תוכנית פעולה עירונית מניעתית ישימה. כדי למנוע בעירנו אסון דומה בסגנון רצח מתחת לחלון הבית כפי שאירע בבאר שבע יש להזעיק מיידית, את כל הגורמים המקומיים ולגבש ביחד עם המשטרה, תוכנית מעשית למאבק באלימות הגואה, שתביא לצמצומה ומיגורה". כך כתב ביום שני סגן ראש עיריית אשדוד, ולדימיר גרשוב לד"ר יחיאל לסרי

סגן ראש העיר אשדוד, ולדימיר גרשוב, פנה השבוע לראש העיר ד"ר לסרי, בעקבות גל האלימות השוטף את הארץ וגם את אשדוד. פנייתו של גרשוב ללסרי נחשפה לראשונה על ידי כתב "כאן דרום" דור גפני.

 

לדברי גרשוב, האירועים הקשים שהגיעו לשיא בסוף השבוע האחרון ובראשן הרצח של גדי וייכמן בבאר שבע, ממחישים את הצורך בהיערכות מתאימה.

 

גרשוב ציין בפנייתו לראש העירייה (שלא נכח השבוע, כי יצא לעיר באטומי שבגאורגיה) שהוא מבקש לקיים דיון דחוף בהנהלת העירייה כדי להציג תוכנית פעולה שתקדים "תרופה למכה" ותמנע תקריות אלימות באשדוד, בעיקר של בני נוער וצעירים, כפי שלמרבה הצער מתרחשים לאחרונה בתכיפות רבה, ברחבי המדינה. בהודעה שפירסם בנושא בעיתונות בשפה הרוסית, גרשוב גם טוען שהמוקד העירוני (106) לא נותן מענה ממשי לתלונות של האזרחים על ונדליזם, אלימות והפרות סדר בשעת אמת ולכן אין לתושבים כתובת. גורם בעירייה הביע על כך תמיהה שכן מי שממונה על המוקד הוא לא אחר מחברו לסיעה, ד"ר יבגני טיומקין.

 

"ישנן פניות רבות מצד תושבי אשדוד ותלונות על מקרי אלימות ובריונות", הוסיף גרשוב, "כך לדוגמא ישנה תופעה הנמשכת כבר כשישה חודשים, ברחוב יואב בן צרויה בעיר. במקום מתקהלים מדי יום בני נוער המפריעים, מרעישים ומאיימים על תושבי הרחוב. דוגמא אחרת: זריקת אבנים והתעללות מילולית בדיירים הקשישים של הוסטל "בית התמר" ברחוב אילת ברובע א'".

 

לדבריו, הוא נפגש לפני כשלושה חודשים עם מפקד משטרת אשדוד והעלה את הדברים. התשובות שקיבל הן שהמשטרה מכירה את הבעיות, ניידות משטרה נשלחות לאזורים שמהן הגיעו התלונות, אך לשווא. בעקבות כך פנה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', וביקש את התערבותו. השר הודיע שיפעיל את כל האמצעים שבסמכותו, תוך שיתוף פעולה עם הרשות המקומית.

 

מלשכתו של לסרי טרם התקבלה תגובה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה