ל"ג בעומר - לא משחקים באש


להאזנה לתוכן:

מחר יחול ערב ל"ג בעומר, החג החביב על ילדים ומשפחות בישראל, ובאשדוד כבר נערכים לקראת חגיגת מדורות ומנגלים. רוטנברג, ראש מינהל התפעול: בשנה שעברה הציבור באשדוד הוכיח בגרות ואחריות, נשמעו להנחיות הפיקוח והשיטור ושמרו על הרכוש הציבורי. בעירייה מצפים שתושבי העיר יערכו מדורות במקומות המותרים, יאכלו תפוחי אדמה שרופים כפי המנהג הידוע ויפצחו בשירי מדורה עד אור הבוקר.
העיקר שישמרו על הניקיון ועל בטחון הילדים. זכרו: לא משחקים באש!

אשדוד משנה את תדמיתה ואט אט הופכת לעיר מחוז המושכת אליה חוגגים רבים. עובדה זו מחייבת את היחידות העירוניות להיערך נכונה לקראת אירועי חג ומועדים מיוחדים ולשים דגש על הסברה והגברת המודעות לשמירה על ערכי הסביבה, על התשתיות העירוניות ועל הרכוש הציבורי. כך נערכה העיר לליל ל"ג בעומר וע"פ התפיסה התפעולית, אותה מנהל ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, אשדוד חולקה לחמישה אזורים כדי ליצור שליטה על ההתרחשויות ויכולת טובה יותר בניהול האירועים. "לכל אזור הוקצו המשאבים וכח האדם המתאים, ובכל אזור מונה אחראי המנהל את הכח והמשאבים עד לסיום האירועים" מסביר מר רוטנברג.

למעשה, זו השנה השלישית שעיריית אשדוד נערכת מבעוד מועד לקראת ל"ג בעומר, וכבר השלימה את כל הפעולות להשתתפותם של אלפים אשר יחגגו את אחד החגים האהובים על הישראלים – חג המדורה והמנגל. היחידות העירוניות תודרכו היטב ונערכו לליל שימורים ארוך בכל העיר. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שיבח את היחידות העירוניות על פעילותם במהלך אירועי האביב – פסח, מימונה ואירועי העצמאות – והביע אמון בעובדי העירייה שיבצעו את מלאכתם הנאמנה גם בל"ג בעומר, שיחול השנה ביום רביעי בלילה, 9/5/2012.

 

במינהל התפעול מבהירים שהדלקת מדורות תתאפשר אך ורק במקומות שהותרו מראש, ורק תחת הקפדה חמורה של כללי התנהגות וזהירות. לצורך כך הוקצו שטחים מתאימים, בהם אפשר יהיה לעשות מדורות מבלי לסכן את הציבור ומבלי לגרום נזק לרכוש הציבורי. בתוך כך מדגישים שם כי "במקומות האסורים אנו נהדק את האכיפה".

את רשימת המקומות ניתן למצוא באתר האינטרנט העירוני, רק נדגיש כי חל איסור גורף על הדלקת מדורות ברצועת החוף, מקו המים ועד 200 מ' מזרחה ממנו, ואסר להקים אוהלים בליל ל"ג בעומר. "בחופי אשדוד הושקעו משאבים רבים ונערכו הכנות כדי לאפשר עונת רחצה נקייה ובטוחה, ואין שום סיבה להרוס את הכל בלילה אחד". 

כמו אשתקד, גם השנה תהיה הקפדה על הדלקת מדורות בפארקים ובגנים העירוניים, בחצרות בתים ובשטחים השייכים למוסדות ציבור וחינוך. לשם כך שובץ לכל אזור מנהל וצוותי עבודה שכוללים כח שיטור ופיקוח, לשם השמירה על הסדר הציבורי ועל קיום ההנחיות.

כללים להתנהגות נכונה והנחיות לכללי המותר והאסור בהכנות וסביב המדורות עצמן, יפורסמו באמצעי התקשורת ונמצאים כאמור באתר העירוני וכן יפורסמו המקומות המותרים במדורות וכללי התנהגות נכונים. עוד מבטיחים בעירייה כי באתרי המדורות יחולקו עלוני הסברה על מנת למנוע נזקים הן ברכוש הציבורי והן בנפש.

הציבור מוזמן להנות מאווירה נעימה סביב המדורה ומהאתרים שמציעה העיר, אך עליו לזכור שאשדוד שייכת לכולנו ויש לשמור עליה, לכן, מבקשים בעירייה "אם אתם  מזהים דברים החורגים מכללי המותר, אתם מוזמנים לפנות לסיירות השיטור המשולב שינועו בכל חלקי העיר, לאנשי הביטחון והפיקוח, לסיירות המתנדבים שיעברו בין מוקדי הפעילות או למוקד העירוני (מוקד 106) ולהתריע בפניהם. יחד נשמור על עיר נקייה ויפה, על הרכוש הציבורי ובעיקר על שלום הציבור".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה