"רגע אחד של חוסר תשומת לב על הכביש וכמעט נהרגתי" - סיפור אישי


להאזנה לתוכן:

אף אחד לא חושב שלו זה יכול לקרות, הרי כולנו נהגים מנוסים ואחראים, במיוחד שילדנו הקט נמצא איתנו ברכב... אבל לכתב אשדוד נט, עופר אשטוקר, זה קרה בשישי האחרון: רגע אחד, שניה וחצי שאתה לא מסתכל על הכביש וכל החיים חולפים מולך בין רגע. בנס גדול התאונה הסתיימה ללא נפגעים בגוף, אבל עם נזק גדול לרכבים, והוא פה כדי לשתף אתכם. לקרוא, להפנים ואולי למנוע את התאונה הבאה

לא חשבתי שאי פעם אני איקלע לסיטואציה בה הייתי ביום שישי האחרון. השעה הייתה שעת צהרים, אני נוסע בכביש 4 מאשדוד לכיוון תל אביב. הכביש נראה פנוי למדי, יש רכבים אך התנועה זורמת בשעה זו של שישי ללא הפרעה". 

"כאמור מדובר בכביש מהיר ואני נוסע בהתאם. במושב האחורי יושב בכיסא הבטיחות בני הקטן. הוא כבר נרדם עוד לפני שיצאנו מאשדוד.

קצת לפני מחלף יבנה זה קורה, הראש טרוד בדברים רבים, אתה מפליג במחשבות ואתה נוסע באוטומט... כמו שקורה לרבים מאיתנו. פתאום נכנסת הודעת טקסט בטלפון הנייד, באופן אינסטנקטיבי אתה מסיט מבטך אל הטלפון... אני לא מתכוון להרים את הנייד ולקרוא את ההודעה, אך המבט הוסט לרגע מהכביש... ממש לשניה וחצי, אבל ברגע שאני מרים את המבט חזרה לכביש, פתאום אני מגלה שהתנועה לפני נעצרה בפתאומיות!!!

מדובר בכביש מהיר, אני רואה את עצמי מתקרב במהירות גבוה לרכב שנמצא מולי. לא איבדתי את העשתונות... לחצתי בכל כוחי על דוושת הברקס, האוטו מתחיל להיעצר בקול חריקת בלמים, אך זה לא מספיק, אני ממשיך להתקרב במהירות לרכב שלפני. אני מבין שאם אני לא עושה משהו בשבריר השניה שנותרה לי, אני נכנס חזיתית בחלקו האחורי של הרכב... 

מבט מהיר מצליח להבהיר לי שמצד ימין שלי אין רכב, ואני שובר את ההגה ימינה... הפגיעה בלתי נמנעת והיא חזקה מאוד. הצד הימני של הרכב שלי, אזור הפנס וכנף הגלגל, נמעכים לחלוטין מעוצמת הפגיעה. חלקי הפנס מתעופפים לכל עבר ואני כמעט מתהפך, אבל בסופו של דבר מצליח לשלוט ברכב.

נעצרנו בצד, אני והרכב שבו פגעתי. אני בודק את הבן שלי, אך הוא כלל לא התעורר ולא היה מודע לדרמה שהתרחשה. "ראיתי אותך מגיע במראה, הייתי בטוח שאתה פוגע בי בעוצמה. לא היה לי לאיפה להתחמק ממך, ורק התפללתי שנצא מזה בשלום", אמר לי האיש בעוד אנו מחליפים ביננו פרטים...

מאז יום שישי אני משחזר שוב ושוב את הרגעים לפני ואחרי, חוזר שוב לאותה הודעת הטקסט, שאפילו לא רציתי לקרוא, אבל רק עצם קבלתה בנייד הסיטה את תשומת ליבי מהכביש. השתהות קלה שלי, או ניסיון שלי לקרוא את ההודעה, לבטח לא הייתי כאן כדי לשתף אתכם.

קרה לי נס, אני ניצלתי מתאונה קשה. מספיקה שניה אחת של חוסר ריכוז, במיוחד בכביש מהיר, כדי שנגיע למצב אליו איש מאיתנו לא רוצה להגיע.

בנהיגה בכביש היו מרוכזים, אל תתעסקו בכל דבר שמסיט את תשומת ליבכם. אל תתעסקו עם הסלולרי, אפיל אל תסתכלו עליו... כי ברגע שאתם מורידים מבט מהכביש, אתם לא רואים את הולך הרגל או את הרכב שנעצר מלפניכם.

סעו בזהירות, מחכים לכם בבית. 

צילום: ארכיון אשדוד נט 


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה