רומן קרוטוב נפטר אך במותו הציל חייהם של חמישה בני אדם


להאזנה לתוכן:

ביום שישי לפני פחות משבועיים, התנגש רומן קרוטוב עם רכבו בעץ ברובע ו'. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים קפלן. הרופאים קבעו שרומן שרוי במצב של מוות מוחי. אישתו הסכימה לתרום אבריו, שהושתלו בחמישה אנשים

הטרגדיה הקשה שפקדה את משפחתו של רומן קרוטוב, הפכה להצלת חיים של חמישה אנשים אחרים. רומן קרוטוב (26) התנגש ביום שישי ה-20.4 עם רכבו בעץ ברובע ו' באשדוד. הצוותים הרפואים של מד"א פינו אותו במצב אנוש לבית החולים קפלן. 

לאחר שאפסו הסיכויים להצילו קבעו הרופאים כי הוא סובל ממוות מוחי בלתי הפיך. מתאמת ההשתלות בבית החולים פנתה לרעייתו יאנה, שהסכימה לתרום את איבריו.

"רומן תמיד רצה לעזור לאנשים ולעשות להם טוב על הלב. תמיד כשהוא שמע על השתלות איברים הוא התרגש, ואמר שאם חס וחלילה יקרה לו משהו, שלא נהסס ונסכים. היה ברור לי שזה יהיה רצונו והסכמתי לתרום את איבריו", סיפרה יאנה על ההחלטה האמיצה שקיבלה. 

לרומן שני ילדים בני תשע ושנה וחצי, שההתמודדות עם מות האבא בטרם עת, היא קשה מאוד. הילדים עוד מתקשים להבין, אך כשיגדלו, הם לבטח יהיו גאים בהחלטת אימם לתרום את איבריו של אביהם להציל חיים של אחרים.

אבריו של רומן הושתלו כאמור בחמישה אנשים שונים, שחלקם המתינו זמן רב להשתלה:

- לבו של קרוטוב הושתל בגופו של שמעון אלפסי, בן 51 מנתניה, נשוי ואב לשניים. במשך ארבע השנים האחרונות סבל אלפסי מאי-ספיקת לב, שהחמירה מאוד בחודשים האחרונים. אלפסי אושפז במצב קריטי ביחידה לטיפול נמרץ בשיבא - ושמו הוצב בראש רשימת הממתינים להשתלת לב.

- בבית החולים בילינסון הושתל כבד בד"ר אנטולי שרסטיום, רופא בן 53 תושב ראשון לציון, לאחר שנדקר ממחט מחולה הפטיטיס ונדבק במחלה שהובילה למחלת הסרטן. שרסטיום, נשוי ואב לשניים המתין שלוש שנים להשתלה.

- כליה אחת הושתלה אף היא בבית החולים בילינסון בגופה של חיה פורמן, בת 53 תושבת באר שבע, שסבלה ממחלה תורשתית.

- הריאות הושתלו בבילינסון בגופו של ארקאי כאמלח, תושב כפר שיח דנין, בן 50, נשוי ואב לילד. כאמלח סבל ממחלת ריאות שהתפתחה עוד מילדות, והמתין כשנה להשתלה. 

- הכליה השנייה הושתלה בבית החולים סורוקה בבת 37 שסבלה מאי ספיקת כליות וטופלה זמן רב בדיאליזה.

לחתימה על כרטיס אדי לתרומת איברים לחצו כאן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה