שירות גוגל סטריט - כנראה לא באשדוד


להאזנה לתוכן:

שירות גוגל Street View, אשר מאפשר צפייה ברחובות ברחבי העולם מבלי לזוז מהמחשב, עשה בשבוע שעבר עלייה לישראל. כבר כעת ניתן לצפות בתמונות הרחובות בירושלים, ת"א וחיפה ובקרוב השירות המתקדם יכסה גם ערים נוספות בישראל, אך לא יכלול את אשדוד. כעת דורשים צעירי העיר מגוגל להכניס גם את היכל התרבות החדש, טיילת החוף ושאר רחובות העיר לשירות המפות הפופלארי בעולם. נאור ביטון מאשדוד מתעוררת: "זה יחזק את התיירות, לא הגיוני שהעיר החמישית בגודלה לא תיכלל בשירות"

בשבוע שעבר הושק בישראל שירות ה- Google Street View  שמאפשר לצפות בצילומים פנורמיים של רחובות ירושלים, ת"א וחיפה והכל, בלי לזוז מהבית ישירות בשירות המפות ברשת Google Maps.  השירות הייחודי צפוי להתרחב בעתיד הקרוב לערים נוספות בישראל כמו חדרה, חולון, אשקלון יבנה ועוד. אך אשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל לא נכללת ברשימה. עקב כך החליטה קבוצת אשדוד מתעוררת לפנות למנכ"ל גוגל בישראל, מאיר ברנד, בדרישה להוסיף את אשדוד לרשימה. " אנחנו כצעירים גאים על הגדלת הפעילות והמעורבות של חברת גוגל בישראל", נכתב במכתב ששלחו צעירי העיר למנכ"ל המקומי של ענקית הטכנולוגיה. "עם זאת, לצערנו הופתענו לגלות שעירנו אשדוד , העיר החמישית בגודלה בישראל, לא נכללת ברשימת הערים הבאות שיכוסו במסגרת השירות החדש."

עוד נכתב בפנייה כי "אשדוד היא עיר חוף בעלת נופים מרהיבים ומספר מונומנטים ייחודים שראויים להיות חלק מהשירות הייחודי". באשדוד מתעוררת אף הכינו תמונות אילוסטרציה לאופן בו צפוי להיראות השירות אם יופעל באשדוד.

נאור ביטון מאשדוד מתעוררת מבהיר כי יש אינטרס מובהק שרחובות אשדוד יכוסו בשירות החדיש של גוגל: "שירות ה-Street View מופעל כבר ב- 27 מדינות, רובן במערב אירופה וצפון אמריקה. הוא עוזר לקידום התיירות בכך שהוא שמאפשר לתיירים לסייר וירטואלית בעיר לפני שהם מגיעים לאזור".

חשוב לציין כי בנמל אשדוד עוגנות במהלך השנה ספינות המביאות תיירים אשר שוהים בישראל 24-48 שעות. רובם יוצאים מהעיר לירושלים ות"א ולא נוהגים לבלות באשדוד. ייתכן כי הפעלת שירות ה-Street View יוכל לעזור לקדם את העיר בקרב התיירים הללו טרם הגעתם לישראל.

ביטון מאמין כי השירות גם יוכל לסייע לתדמית של אשדוד בתוך ישראל. "אשדוד היא אחת הערים היפות בישראל", הוא אומר, "והשירות של גוגל יוכל להראות את זה לכל אדם בישראל, מכל מחשב ובקלות".

מדובר גוגל נמסר:

"לפני כשבועיים, העלינו צילומים של הערים ירושלים, תל אביב-יפו וחיפה לשרות סטריט וויו במפות גוגל. אנו ממשיכים לנסוע ולצלם בערים נוספות ובאתרים נוספים בישראל, ובחודשים הקרובים נעלה עוד צילומים לשרות. אנו שואפים לצלם כמה שיותר ערים ומקומות בישראל בכדי להפוך את שרות מפות גוגל לכמה שיותר יעיל עבור המשתמשים."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה