האם באשדוד מחזיקים כלבים משוטטים במחסן ששימש לחומרי הדברה? בעירייה דוחים ההאשמות


להאזנה לתוכן:

על פי צילומי וידאו שהעלו בעמותת "תנו לחיות לחיות", נשמעות יללות כלבים שבוקעות ממחסן, שככול הנראה ששימש כמחסן חומרי ההדברה של העירייה. בעמותה פנו בדחיפות למשרד החקלאות, וציינו במכתבם: "אבקש ממשרד החקלאות לשלוח למקום את נציגי המשרד בכדי לחלץ את הכלבים הללו ולעשות דין עם העבריינים". בעיריית אשדוד דוחים ההאשמות ומציינים שכבר ב-2005 אושר המקום על ידי הוטרינר המחוזי

בעמותת "תנו לחיות לחיות" שלחו השבוע מכתב דחוף אל שרת החקלאות, אורית נוקד. במכתבם מביאים בעמותה קישור לסרטון יוטיוב, בו נשמעות יללות כלבים, שלכאורה נכלאו במחסן ששימש בעבר כמחסן לחומרי הדברה של עיריית אשדוד.

בפנייה אל השרה נוקד, מציינת מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות, אתי אלטמן: "אנו רואים בחומרה רבה את עצם אחזקתם של כלבים במקום זה כאשר על חזית המבנה כתוב במפורש כי המקום מכיל חומרי הדברה מסוכנים שללא ספק יכולים להיות גזר דין מוות לאותם בעלי חיים שמוחזקים במקום ללא כל אישור ממסדי. כמו כן, אנו מצפים כי עובדי ציבור כדוגמת רופאים ווטרינרים ועובדי רשות מקומית יתייחסו ברצינות לתלונות הציבור ויהוו עבור הציבור הרחב כתובת שאליה ניתן להפנות כמתבקש דיווחים מהסוג הזה וטיפול הולם".

אלטמן מלינה בפנייתה אל השרה נוקד על היחס לו זוכים, לכאורה, הפונים אל המחלקה הוטרינרית של עיריית אשדוד, שלדברי אלטמן, ניתקה את השיחה עם המתלוננים. בשיחה עם אשדוד נט, מציינת אלטמן שלפני מספר שנים, בעקבות פניית העמותה, נסגרה הכלביה העירונית באשדוד בעקבות כשלים בהפעלתה.

בסוף מכתבה מבקשת אלטמן מהשרה נוקד: "אבקש ממשרד החקלאות לשלוח למקום את נציגי המשרד בכדי לחלץ את הכלבים הללו ולעשות דין עם העבריינים".

מכתבה זה של עמותת תנו לחיות לחיות, כולל סרטון הוידאו, נשלחו השבוע למשרד החקלאות וטרם זכו לתגובה. העתק ממכתבה שיגרה אלטמן גם אל ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. 

כאן המקום לציין שבעיריית אשדוד יש תוכנית להקמת כלביה עירונית, שתעמוד בכל הסטנדרטים הבינלאומיים לכלביה, ומכרז להקמתה אמור להתפרסם בקרוב. בתגובה שהעבירה עיריית אשדוד להאשמות של עמותת תנו לחיות לחיות, הם מצרפים מכתב אישור מהוטרינר המחוזי, שמאשר את תחנת המעבר, אך גם מציין שהגיע הזמן שלעיר כמו אשדוד תהיה כלביה. המכתב היה ממוען לראש העיר הקודם, צבי צילקר. מאז ועד היום כלביה באשדוד טרם הוקמה, אך כפי שציינו, בהוראת ראש העיר לסרי, המכרז להקמת הכלביה צפוי להתפרסם בקרוב.

תגובת עיריית אשדוד:
"לא מדובר במחסן הדברה!! אלה במתקן הסגר זמני. בנוסף,המקום קיבל אישור בשנת 2005 ע"י משרד החקלאות( מצ"ב האישור)".

"הכלבים מצויים במקום נקי ומסודר ושוהים שם לפרק זמן קצר עד 48 שעות ומועברים לתחנת הסגר קבועה ברחובות או פ"ת תוך פיקוח רפואי צמוד. המתקן כולל 3 מקומות ובממוצע כלב אחד שוהה במקום" .

"כחלק ממדיניות חדשה בנוגע לטיפול וליחס לבעלי חיים, החליטה עיריית אשדוד לפני מספר חודשים על הקמת כלביה מהמתקדמות בארץ בעלות של כ-2 מיליון ש"ח. תכנון הפרוגרמה כבר הסתיימה וכעת נערכים בעירייה  ליציאה למכרז כבר בתקופה הקרובה. משך ההקמה תתפרש על פני השנתיים הקרובות ותכלול כ 45 תאים ותקלוט כלבים הזקוקים להסגר וכלבים משוטטים".

"בנוסף,התכנית כוללת פרט לבניית הכלבייה גם הקמת גינות כלבים לאה שכבר קיימות , הכשרת חוף כלבים מוכרז, בניית מאגרי מידע לטובת הציבור בנושאי חוקי העזר העירוניים,ייעוץ מקצועי בנושאי אילוף ופתרון בעיות התנהגותיות ואחרות ורשימות של וטרינרים ומאלפים".

"מהלך כזה משמעות ערכית וחינוכית גדולה. עיר המונה 250 אלף תושבים חובה עליה לדאוג גם לצד החינוכי והערכי וגם תהיה התייחסות מעמיקה יותר בפעם הראשונה לצרכיה של קהילה שלמה שנושא בעלי החיים קרוב לליבה". 



הוידאו שצילמה פעילת העמותה באשדוד:
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה