הטרגדיה במקיף ו': טענות שמד"א איחרו להגיע - במד"א דוחים הטענות


להאזנה לתוכן:

על פי עדויות שהגיעו לאשדוד נט, אמבולנס מד"א הגיע כ-20 דקות לאחר הקריאה הראשונה. עוד נטען שניידת טיפול נמרץ הגיעה דקות ארוכות אחר כך, מאשקלון, כי באשדוד לא היו ניידות טיפול נמרץ. במד"א דוחים את ההאשמות ואומרים: "מדובר בטענה מופרכת וחסרת בסיס הנשענת על רכילות"

במשך כעשרים דקות ניסו שלושה מתלמידיה של שרה מלכא להחיות אותה. אחרי מאמצים פיזיים קשים - ותפקוד מרשים מאוד בסיטואציה לחוצה מאוד, הצליחו להחזיר לה את הדופק, אולם מותה נקבע לאחר מכן.

עומר דלויה, תלמיד במקיף ומתנדב במד"א, שהשתתף בפעולות ההחייאה של המורה, סיפר לכלי התקשורת על האירוע: "היום לא הייתי בבית הספר. ישבתי בבית ופתאום קיבלתי ביפר שעושים פעולות החייאה למישהו בבית הספר שלנו. לקחתי את האופניים וטסתי לשם. התפללתי שזה מישהו שאני לא מכיר, אבל אז כשנכנסתי פנימה ראיתי שזאת הרכזת שלנו ונהיה לי שחור בעיניים. היא הייתה אחת המורות האהובות בבית הספר, בן אדם משכמו ומעלה, וכאב מאוד לראות אותה במצב כזה".
 

לאחר האסון נשמעו טענות על כך שצוות מד"א לא הגיע בזמן – מי שהיה ליד שרה סיפר כי אמבולנס הגיע לפחות עשרים דקות לאחר שהתמוטטה, וניידת טיפול נמרץ המשמשת להחייאה - הגיעה לאחר כעשרים וחמש דקות נוספות, ע"פ הטענות – ארבעים וחמש דקות לפחות לאחר ההתמוטטות. 



במד"א דוחים על הסף את הטענות נגדם, ובתגובה ששלחו למערכת אשדוד נט הם מציינים כי "
מדובר בטענה מופרכת וחסרת בסיס הנשענת על רכילות. מנתוני מערכת הבקרה והשליטה של מד"א עולה כי האמבולנס הגיע למקום בתוך 12 דקות בלבד מרגע קבלת הקריאה. צוות האמבולנס והכוננים שהוזנקו מיידית אל בית הספר ביצעו בחולה פעולות החייאה מתקדמות ופינו אותה לבית החולים. במד"א אף משבחים את הפעולות שביצעו שלושת התלמידים בתיכון שהם מתנדבי נוער מד"א".



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה