טרגדיה באשדוד: שרה מלכא, מורה במקיף ו', התמוטטה ונפטרה בפתאומיות


להאזנה לתוכן:

שרה מלכא, מורה במקיף ו' באשדוד, התמוטטה לאחר טקס יום הזיכרון. שלושה תלמידים, מתנדבים במד"א, החלו לבצע עליה החייאה בעוד תלמידים אחרים מזעיקים את צוותי החירום. צוותים של מד"א ואיחוד הצלה דרום שהגיעו למקום, החלו לבצע עליה החייאה במשך דקות ארוכות. היא פונתה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ברזילי במצב קשה מאוד. בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. הלווייתה התקיימה ביום חמישי - 18:30 בבית העלמין באשדוד בהשתתפות מאות מתושבי העיר.

אירוע קשה לפני הצהרים באשדוד: מפרטים ראשונים עולה ששרה מלכא, בשנות ה-50 לחייה התמוטטה לאחר טקס הזיכרון ליום השואה והגבורה. שלושה תלמידי המקיף, מתנדבים במד"א, החלו בביצוע פעולות החייאה ראשונות, תוך שהם מצליחים להחזיר לה את הדופק והנשימה עד הגעת צוותים של מד"א וכונני איחוד הצלה דרום שהחלו לבצע על המלכא פעולות החייאה מתקדמות.

במשך יותר מחצי שעה ביצעו הצוותים החייאה על שרה מלכא. היא פונתה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ברזילי באשקלון כשמצבה מוגדר אנוש, אך בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

התלמיד עומר דלויה, שמשמש גם כמתנדב במד"א משחזר:"בלי לחשוב פעמיים נכנסתי פנימה, "קיוויתי לא למצוא מישהו שאני מכיר. אבל קרה מה שקרה. נכנסתי, ונכנסו לסבב של החייאה".

במקיף ו' שרויים המורים והתלמידים בהלם מהאירוע הקשה, וצוותי תקשורת מכל הארץ הגיעו בשעה האחרונה למקום. 

צוותים של מינהל החינוך, בראשותו של אריה מימון, הגיעו לבית הספר והחלו בביצוע תחקיר ראשוני של הטרגדיה. אנשי מינהל החינוך, בליווי פסיכולוגים החלו בביצוע שיחות עם תלמידים ומורים בבית הספר, שנמצאים בסערת רגשות. בנוסף, צוותי של מינהל החינוך מטפלים כעת בשלושת ילדיה של מלכא.

שרה מלכא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין באשדוד. יהי זכרה ברוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה