בג"צ דחה העתירה למתן צו ביניים שיאסור הפעלת שר"פ בבית החולים באשדוד


להאזנה לתוכן:

השופט זילברטל מבית המשפט העליון, החליט לדחות את בקשת העותרות למתן צו ביניים שיאסור הפעלת שירותי רפואה פרטית (בשיעור של 20%) בבית החולים שעתיד להיבנות באשדוד. המשמעות: אסותא יכולה להמשיך בבניית בית החולים כמתוכנן, לפי תנאי הזכייה במכרז. הדיון בעתירה למתן צו על תנאי תועבר לדיון בפני הרכב שופטים, ועל פי הערכות, צפויה להיסחב במשך זמן רב

ביום ראשון השבוע התקבלה החלטה בבג"צ בעתירת האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם ומרכז אדווה, נגד הפעלת שר"פ בבית החולים המיועד, שיוקם על ידי אסותא באשדוד.

על פי תנאי המכרז שבו זכתה אסותא, היא תוכל להפעיל 20% שירותי רפואה פרטית בבית החולים, זאת כדי לממן את הפעלת בית החולים. 

העותרים טענו בעתירתם כי הפעלת שרותי רפואה פרטיים בבית חולים ציבורי, מפלה בין מטופלים ופוגעת בזכות לנגישות שווה לבריאות. עוד נטען כי אסותא,  שנותרה מועמדת יחידה במכרז, קיבלה הטבות מפליגות, כמו מענקים בגובה 89% מעלות ההקמה ואישור לביצוע שרותי רפואה פרטיים וזאת רק מהסיבה שהמדינה לא רצתה להקים בעצמה את בית החולים, כפי שמחייב החוק במקרה שהקמה באמצעות יזם תיכשל.

בתשובה שהגישה המדינה לעתירה, היא ביקשה לדחות את העתירה למתן צו ביניים שיאסור הפעלת שירותי רפואה פרטית (שר"פ) בבית החולים באשדוד. " "מתן צו ביניים שיאסור הפעלת שירות רפואי פרטי בבית החולים החדש באשדוד, עלול להוריד לטמיון פעולות שכבר נעשו ולפגוע באופן ממשי בקידום הקמת בית החולים באשדוד, לרבות יכולתה של החברה הזוכה במכרז, אסותא, להשיג מימון בנקאי להקמת בית החולים", ציינה המדינה בתשובתה לעתירה.

השופט צ' זילברטל שדן בעתירה, החליט שלא לתת צו ביניים. בהחלטתו כותב השופט זילברטל: "לאחר שעיינתי בעתירה, לא ראיתי לנכון ליתן צו ביניים כמבוקש. החלטתי מבוססת, בין היתר, על השיהוי הניכר בהגשת העתירה, על שיקולימאזן הנוחות ועל היות הצו המבוקש בלתי ממוקד ולא ניתן לאכיפה".

הדיון בעתירה למתן צו על תנאי הועבר לדיון בפני הרכב שופטים. לפי שעה לא נקבע מועד לדיון ראשון בעתירה, אך הדבר לא עוצר את הקמת בית החולים באשדוד ותיכנונו ובנייתו ימשיכו כמתוכנן. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה