הוארך מעצרו של מאיר בן גוזי בחמישה ימים (הפרוטוקול מתפרסם כאן בלעדי.) עורך דינו: "זו שערוריה"


להאזנה לתוכן:

הוארך בחמישה ימים מעצרו של מאיר בן גוזי, יו"ר ועד העובדים של עיריית אשדוד ומנהל אגף החופים. במשטרה(יאח"ה) מייחסים לו חשד של סיוע לארגון פשע במסגרת מכרז בחוף הים. לאחר שהמשטרה חשפה את כל החשדות נגד בן גוזי, נראה כי הדרמה הולידה עכבר. אם רק אלו הם החשדות...כנראה שהפרשיה נופחה מידי:
בן גוזי חשוד כי סייע למי שעומד בראש ארגון פשע, לכאורה, לזכות במכרז להצבת כיסאות בחופי הים.
אייך? על פי המשטרה, בו גוזי שמכיר את מיארה שנים רבות, שוחח עמו בטלפון והמליץ לו לומר במכרז שהוא מהוותיקים בעיר.
עוד מציינים במשטרה שבן גוזי נתן מכתב המלצה על בנו של מיארה וכתב עליו שהוא עובד טוב (עובד עירייה). בנוסף מציינים במשטרה שלאחר שזכה החשוד המרכזי במכרז החופים, הוא השתמש במחסן של העירייה לאחסנת הכיסאות, זאת ללא תמורה ובאישורו של אותו הבכיר.
עו"ד ירום הלוי המייצג את הבכיר: "מעצרו של מרשי בחשד לסיוע לארגון פשע הוא שערוריה".
עד יום ג' יוגשו כתבי אישום נגד כל המעורבים, כולל בקשה למעצר עד תום ההליכים!
אשדוד נט חושף בלעדי את הפרוטוקול (בסוף הכתבה) בכתב ידה של השופטת (מאחר ובשעת המשפט כבר לא הייתה קלדנית)

 

אמש עצרה יאח"ה (יחידה ארצית לחקירות הונאה) מנהל האגף בעירייה.

אשדוד נט היו נציגי התקשורת היחידים שנכחו בבית המשפט בדיון זה אולם האתר נמנע מלפרסם את שמו עד לאחר ליל הסדר, מתוך רגישות למשפחה ולחג המיוחד.

על פי החשד, בן גוזי סייע לארגון פשיעה, שראשיו נעצרו לפני מספר שבועות.

לאחר לילה בבית המעצר, הובא יום שישי אל בית המשפט באשדוד, לבקשת המשטרה להאריך את המעצר וכן להצהרות תובע למעורבים בחשד לחברות בארגון הפשיעה.

פרטי העבירות:
1.מרמה והפרת אמונים 
2. עובד ציבור המסייע לארגון פשיעה
3. קשר לפשע

עילת המעצר: 
קיימים נימוקים מיוחדים לצורך לנקוט הליכי חקירה שלא ניתן לקיימם אלא כשהחשוד נתון במעצר.

רק שעות מעטות לפני ליל הסדר, התחיל משפטו ושופטת בית המשפט באשדוד הצעירה, דינה כהן שהוזעקה למקום כשופטת תורנית לדון בעיניינו של בן גוזי, החליטה להיענות לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של מאיר בן גוזי בחמישה ימים. בן גוזי נעצר ביום חמישי והמשטרה בקשה להאריך את מעצרו עד יום שלישי.

בדיון בבית המשפט, נחשפו הטענות העובדתיות נגד בן גוזי:
סייע למי שחשוד שעומד בראש ארגון פשע, לכאורה, לזכות במכרז להצבת כיסאות בחופי הים. על פי המשטרה, בן גוזי שוחח בטלפון עם מיראה והדריך אותו על שעליו לומר במכרז. עוד מציינים במשטרה שבן גוזי נתן מכתב המליצה לבנו של מיראה(שהוא עובד עירייה). בנוסף מציינים במשטרה שלאחר שזכה במכרז החופים, הוא השתמש פעם במחסן של העירייה לאחסנת הכיסאות, זאת ללא תמורה ובאישורו של אותו הבכיר. 

במשטרה מתכוונים להגיש עד יום ג' הקרוב כתבי אישום נגד כל החשודים בפרשת ארגון הפשע, ובנוסף לבקש את מעצרם עד תום ההליכים.

טרם המעצר המשטרה יצרה דרמה גדולה והגדירה את החשדות כסיוע לארגון פשע, כיעוץ לארגון פשיעה, מרמה, הפרת אמונים ועוד. כאשר הסתברו הראיות...נראה כי מדובר בחוסר אטיקה, בהתנהגות שאינה הולמת בכיר. בנושאים שיש בגינם להעלות לועדת משמעת ולהעניש  בחומרה במסגרת עירונית. אבל מכאן ועד מעצר בליל הסדר, הארכת מעצר , כבילה באזיקים, והצגתו כיועץ וכמסייע  לארגון פשיעה...הדרך ארוכה מאוד. אם למשטרה אין ראיות אחרות (לטענתה אין, אלו הראיות היחידות) אז נראה שמישהו יצא מפרופורצייה וזאת בלשון המעטה.

עו"ד ירום הלוי שמייצג את הבן גוזי אמר: "מעצרו של מרשי בחשד לסיוע לארגון פשע הוא שערורייתי. לצערי, למרות שבית המשפט המחוזי המליץ אמש על שחרורו לפני החג, בית משפט השלום היום, בכל זאת האריך מעצרו ונתן "פרס" בלתי ראוי למשטרה. אין לי ספק כי בהמשך הדרך מרשי ישוחרר, אולם שלילתו ממשפחתו בערב החג היא עוול קשה וכואב".

איש העסקים שהיה עצור בפרשה, שוחרר היום למעצר בית אולם המשטרה בקשה לערער על ההחלטה ולכן הוא ישאר במעצר בליל הסדר ועד יום ראשון כידי לאפשר למשטרה להגיש את הערעור. עדכון ממלא הדיון בעניינו יעלה מאוחר יותר.

תדהמה היכתה רבים ברחבי העיר עם היוודע דבר מעצרו של בכיר בעירייה, מנהל באחד האגפים ודמות בכירה מאוד בקרב העובדים. הבכיר נעצר אמש, לאחר שהוזמן לחקירה במשרדי יאח"ה. שופטת בית המשפט באשקלון, נוגה שמואלי מאיר, החליטה לשחררו אמש למעצר בית, אך המשטרה עירערה בלילה על החלטת השופטת, ובית המשפט המחוזי החליט לקבל את ערעור המדינה.

לאחר שבילה לילה בבית המעצר, הובא הבוקר הבכיר לבית המשפט באשדוד. לפי שעה לא ברור אם במשטרה מתכוונים לבקש את המשך מעצרו, אך אמש ציין אחד החוקרים שבכוונתם להגיש היום הצהרת תובע בנוגע למעורבים בפרשת ארגון הפשיעה, בכלל זה גם נגד הבכיר בעירייה ועובד נוסף שנעצר בתחילת הפרשה.

בבית המשפט נמצא עורך עיתון המגזין ואתר אשדוד נט, אייל בן שמחון, שנכח בכל הדיונים בנושא פרשיית ארגון הפשע. 9 דיונים של 9 חשודים שונים.

 הפרוטוקול שמובא בזאת נכתב בכתב ידה של השופטת מאחר ולא הייתה קלדנית ביום שישי סמוך לכניסת החג.

לקריאת החלטת השופט לחץ כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה