המשטרה ממשיכה לחקור עובדי עירייה וחברות עירוניות. הבכיר הנוסף שנעצר אתמול, שוחרר הבוקר ממעצר.


להאזנה לתוכן:

רגיעה? לא באשדוד! פרשיה רודפת פרשיה ופותחת פרשיה חדשה שפותחת עוד חקירות ומעצרים מפתיעים. משטרת ישראל החליטה להפוך כל אבן ולבדוק כל חשד שעלה ונזרק לאוויר.
חקירות התקיימו בחברות העירוניות ומסמכים רבים הוחרמו. בכיר נעצר וכמו כן דמות ידועה ומכובדת בעיר. עוד נבחר ציבור אמור להיעצר בשבוע הבא.
אז מה היה לנו השבוע? ארגון פשעה, לכאורה, שפעל באיומים, סחיטה, הלבנת הון ועוד. בין העצורים גם עובד עירייה אחד. שעה לאחר ההודעה הדרמטית של המשטרה על מעצר חברים בארגון פשיעה, פשטו חוקרי יאח"ה על בניין העירייה, החרימו מחשבים וקלסרים ועצרו את ממ"ק ראש העיר, חבר מועצה נוסף ושני קבלנים. החשדות- קבלת ומתן שוחד לכאורה, זאת תמורת אישור בקשות בועדת בניין ערים. בעקבות שתי הפרשיות נפתחו חשדות נוספים שהובילו לחקירות ומעצר.

הפרשייה שהתפוצצה ביום ראשון בלילה התעצמה ביום שני לא נרגעת עד היום. היום שוחררו ממעצר 2 דמויות ידועות ומעורכות מאוד באשדוד והיום הם שוחררו, כאשר חקירתם עזרה למשטרה לגלות עוד טפח מפעילות ארגון הפשע לכאורה. בשבוע הבא יעצר עוד איש ציבור נוסף, הקשור לפרשיית השוחד שבמסגרתה נעצרו ממ"ק ראש העיר וחבר מועצה.

ביום ראשון השבוע היה נדמה שעוד שבוע שגרתי יעבור על אשדוד, אך מהר מאוד התבדינו. דיווח שהתקבל במערכת אשדוד נט בראשון לפנות בוקר, סיפר על השלכת רימון הלם בעיר. בירור קצר העלה שמדובר ברימון שנזרק לתחנת המשטרה באשדוד... פעם שניה תוך חודשים ספורים.

במשטרה ציינו שמדובר בעבריינים שמנסים לגרום לשוטרי אשדוד להתנער מפעילותם נגד גורמי פשיעה בעיר. זמן קצר אחר כך כבר דיווחה המשטרה על פשיטה על בתי הימורים בעיר, על מעצר חשודים ועל החרמת ציוד.

למחרת כבר היה סיפור שונה לגמרי. במהלך הלילה שבין ראשון לשני, פשטו חוקרי ימ"ר לכיש ביחד עם שוטרי תחנת המשטרה באשדוד, על בתי כ- 20 חשודים בחברות בארגון פשע. בין העצורים היה גם עובד עירייה זוטר.

במהלך החקירה נאספו ראיות רבות המעידות לכאורה על קיום ארגון פשיעה בעל היררכיה ברורה ומובהקת, המבצע עבירות הימורים לא חוקיים לאורך שנים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, סחיטה ודמי חסות מעסקים וגבייה אלימה, עבירות מס חמורות והלבנת הון במיליוני שקלים וחבירה מדאיגה וחמורה לעובד בעיריית אשדוד.

חומר הראיות מצביע לכאורה על שיטת פעולה מאורגנת, שיטתית, רצופה ומתמשכת תוך חיבור וניצול קשרים עם עובד העירייה לקידום מטרות ארגון הפשיעה והשגת רווחים.

במהלך ביצוע המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובבתי העסק השונים המופעלים ע"י אותם חשודים, אשר במהלכם נתפסו : מעל מיליון ₪ במזומן, אחד עשרה כלי רכב יוקרתיים, שבע בתים, שלושה עסקים ומספר חשבונות בנק שנתפסו.

אבל רעידת האדמה האמיתית התרחשה כשעה לאחר הודעות המשטרה על ארגון הפשיעה. דיווחים שהגיעו לאשדוד נט סיפרו על פשיטה של המשטרה על בניין העירייה. תחילה סברו כולם שמדובר באותה הפרשיה עם ארגון הפשיעה, אך מהר מאוד התברר שממ"ק ראש העיר עמרם כנפו, חבר מועצה ושני קבלנים, נעצרו. בירור מהיר העלה שמדובר בפרשה חדשה, השלישית שמתפוצצת באותו הבוקר. עובדי העירייה ההמומים, הונחו על ידי מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי, לשתף פעולה עם החוקרים ולענות על כל שאלותיהם. האווירה בעיריה קשה ביותר והשמעות נפוצו לכל עבר.

המעצרים הם בהמשך לחקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים. מהחקירה עלו חשדות, לכאורה, לביצוע עבירות של מתן שוחד, לקיחת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה.

בשעות הערב של יום שני האריך בית המשפט את מעצרם של ממ"ק ראש העיר וחבר המועצה בשישה ימים. מעצרם של הקבלנים הוארך עד יום רביעי בצהרים, והם שוחררו לביתם.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שחיתן את ביתו יום לפני המעצרים המתוקשרים, אמר: "אין בידינו מידע באשר לפרטי החקירה המתנהלת, אך אנו בטוחים שהעובדות יתבררו במהרה.מדובר בחקירת משטרה שמתנהלת לפחות משנת 2005 עוד מהקדנציה הקודמת של ראש העיר היוצא ומיותר לציין שגם אם היינו יודעים לא היינו יכולים להתייחס באופן קונקרטי לשאלות בנוגע לחקירה. הנושאים בהם עוסקת החקירה, הועברו זה מכבר לרשויות המוסמכות לרבות: מבקר המדינה ומשרד הפנים. העירייה, ממתינה להנחיית רשויות מוסמכות אלה ונפעל באופן מידי בהתאם ע"פ הנחיותיהם".

הסיפור נגמר? לא! היום נחקרו עובדי עירייה והחברות העירוניות ואף בכיר נוסף נעצר. הפרשיות יצרו כדור שלג ומשטרת ישראל התחילה לירות באוטומט לכל הכיוונים.

בכירים בעירייה אמרו שטוב שמשטרת ישראל תבדוק את כל השמועות והחשדות בשבוע אחד במקום שתיצור עננה שחורה על כולם לאורך כל השנה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה