מעצרם של ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו ושאר החשודים הוארך. מדובר בחקירה מסועפת


להאזנה לתוכן:

בית המשפט בראשון לציון האריך הערב את מעצרו של עמרם כנפו, ממ"ק ראש העיר אשדוד, בשישה ימים. גם מעצרו של חבר המועצה ששמו נאסר לפרסום הוארך ב 6 ימים וכמו כן מעצרם של 2 הקבלנים החשודים במתן שוחד האורך עד ליום רביעי.
החשודים נעצרו הבוקר בחשד לקבלת ומתן שוחד. כנפו נחשד ב- 12 פרשיות שונות שהחלו משנת 2005 ועד היום.
אשדוד נט מביא את כל הפרטים מתוך בית המשפט

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני, נעצרו 4 דמויות מוכרות מאוד באשדוד. הם הובלו הישר מבתיהם אל המעצר לחקירת משטרה.
במקביל למעצר, פשטו עשרות חוקרי יאח"ה על בניין העירייה והחרימו מסמכים רבים ומחשבים שיעזרו להם בחקירתם כנגד הארבעה וחשוד נוסף שטרם נעצר.  

בשעה 17.00 החשודים הובלו לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם. התובעים טענו כי הם רק בשלב הראשון של החקירה ובידיהם מסמכים ועדויות רבות המעלות חשד מעל לספק סביר שהתקיימו עבירות שוחד ע"י המעורבים.
בדיון בענינו של כנפו אמרו התובעים כי מדובר בפרשייה מסועפת שחקירתה הסמויה החלה לפני שנים. מדובר בפרשיות שהחלו נשנת 2005 ונמשכו עד היום.
התובעים בקשו מהשופטת להאריך את מעצרו של כנפו  ב8 ימים. השופטת איטה נחמן אשרה את מעצרו ל 6 ימים. כנפו באמצעות עורך דינו שי שורר, הכחיש את החשדות המיוחסות לו. הוא ביקש מעצר בית כחלופה, אך כאמור השופטת לא שעתה לבקשתו.
חבר המועצה אף הוא מעצרו הוארך בשישה ימים לטובת המשך החקירה. אך לבקשת פרקליטו שמו נאסר לפרסום.
כנפו חשוד בלקיחת שוחד ב-12 הזדמנויות שונות משנת 2005.
בדיון ציינו החוקרים שמדובר בחקירה שנמשכת כבר שנים, ושעשרות חוקרי משטרה מעורבים בה.
מתוך הדיון ניתן ללמוד כי מדובר בסכומים מצטברים של מאות אלפי שקלים. אחד מהחשדות שנחשף במהלך הדיון נשמע קלוש (כמו הנחה של 5% לבן משפחה שקנה דירה מאחד הקבלנים החשודים) שאר החשדות היו חסויים ומסמכיהם הוצגו רק לשופטת במסמכים שהוגדרו כסודיים.
כמו כן עלה מהדיון שלא מדובר רק בחשדות שעלו בתוכנית התחקירים "עובדה". אלא בחשדות נוספים.

במקביל לחברי המועצה, נעצרו גם 2 קבלנים בולטים בעיר בחשד כי נתנו את השוחד תמורת טובות הנאה. מעצרם הוארך ב4 ימים ושמם נאסר לפרסום. את אחד מהם יצג עו"ד ציון אמיר.
המעצרים הם בהמשך לחקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים. מהחקירה עלו חשדות לביצוע עבירות של מתן שוחד, לקיחת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה.

עו"ד דינו של כנפו, שי שורר, ציין במהלך הדיון כי מדובר באיש ציבור מכובד שתורם רבות לקהילה, ומתוקף תפקידו נפגש עם קבלנים שלא על מנת לבצע עבירות. "למרשי עבר נקי ללא דופי. מרשי שיתף פעולה באופן מלא. הפגיעה בו היא באופן הציבורי ואין צורך להאריך את מעצרו. אין חשש שהוא ישבש את הליכי החקירה".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה