רעידת אדמה בעירייה: בכירים מאוד בעיריית אשדוד נעצרו - חוקרי יאח"ה פשטו על בניין העירייה


להאזנה לתוכן:

עשרות חוקרים של יאח"ה פשטו ביום שני על בניין העירייה והחלו להחרים מחשבים וקלסרים. על פי המידע שהגיע לאשדוד נט, בכירים מאוד בעירייה (נבחרי ציבור)נעצרו ועמם 2 קבלנים. המעצרים הם בהמשך לחקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים. מהחקירה עלו חשדות לביצוע עבירות של מתן שוחד, לקיחת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה. תגובת ראש העיר:"מדובר בחקירת משטרה שמתנהלת לפחות משנת 2005 עוד מהקדנציה הקודמת של ראש העיר היוצא ומיותר לציין שגם אם היינו יודעים לא היינו יכולים להתייחס באופן קונקרטי לשאלות בנוגע לחקירה.

הנושאים בהם עוסקת החקירה, הועברו זה מכבר לרשויות המוסמכות.
ביום שני בערב הובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון (ראה ידיעה נפרדת).
סגן ראש העיר לאון בן לולו הגיב לכתבנו שנמצא בעירייה: אני ניזון משמעות כמו כולם. כולל שמועות שאני בעצמי עצור. שמות העצורים ידועים לאשדוד נט שם אחד הותר לפרסום (ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו)על שאר השמות חל צו איסור פרסום לפי קשות פרקליטיהם.

מדובר בתדהמה של ממש. עשרות רבות של חוקרים (מיחא"ה) פשטו על משרדי העיריה, לקחו מחשבים, חקרו עובדים וגבו עדיות.

החוקרים עוברים קומה קומה ומבצעים חיפוש מדוקדק במחשבים ובקלסרים, החרימו מחשבים וקלסרים וכן נלקחו שני בכירים בעירייה מאוד לחקירה בתחנת במשרדי יאח"ה. שמם טרם הותר לפרסום. עוד נעצרו 2 קבלנים.

עובדי העירייה ההמומים, הונחו על ידי מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי, לשתף פעולה עם החוקרים ולענות על כל שאלותיהם. האווירה בעיריה קשה ביותר והשמעות נפוצות לכל עבר.

סגן ראש העיר לאון בן לולו ששהה במשרדו אמר לכתב אשדוד נט שאין לו מושג מי העצורים והוא כמו כולם נזון משמעות. אפילו הגיעו אליו שמועות שהוא עצור בעצמו. 

מעיריית אשדוד מסרו כי "במסגרת חקירה כלכלית שמשטרת ישראל עורכת, הגיעו הבוקר שוטרים לעיריית אשדוד. אין בידי עיריית אשדוד, נכון לרגע מסירת הידיעה, מידע נוסף באשר לחקירה המתנהלת. מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי,הנחה את עובדי העירייה לשתף פעולה באופן מלא עם המשטרה".

אשדוד נט ימשיך לדווח מבניין העירייה על ההתפתחויות האחרונות, שהן ללא ספק רעידת אדמה של ממש.

תגובת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי

במסגרת חקירה כלכלית שמשטרת ישראל עורכת, הגיעו השבוע שוטרים גם לעיריית אשדוד .אין בידינו מידע באשר לפרטי החקירה המתנהלת, אך אנו בטוחים שהעובדות יתבררו במהרה.מדובר בחקירת משטרה שמתנהלת לפחות משנת 2005 עוד מהקדנציה הקודמת של ראש העיר היוצא ומיותר לציין שגם אם היינו יודעים לא היינו יכולים להתייחס באופן קונקרטי לשאלות בנוגע לחקירה.

הנושאים בהם עוסקת החקירה, הועברו זה מכבר לרשויות המוסמכות לרבות: מבקר המדינה ומשרד הפנים. העירייה, ממתינה להנחיית רשויות מוסמכות אלה ונפעל באופן מידי בהתאם ע"פ הנחיותיהם.

אדגיש, אנשי  צוות החקירה מקבלים מאיתנו סיוע ושת"פ מלאים ככול שנדרש.

אני מאמין בעובדי העירייה ובנבחריה ששמים את טובת העיר והציבור לנגד עיניהם וסומך על שלטונות החוק שיעשו מלאכתם נאמנה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה