המחבלים קובעים את סדר היום - טיל גראד התפוצץ בנתיבות


להאזנה לתוכן:

ארגוני המחבלים ברצועת עזה ממשיכים לעשות צחוק ממנהיגי ישראל. לאחר שהסכימו להפסיק את האש, הם ירו משעות הבוקר כבר יותר מ-11 טילים ופצצות מרגמה. לפני דקות אחדות התפוצץ טיל גראד בנתיבות... מי אמר שלום עם ביטחון?

באשדוד היה שקט היום, אך אם מישהו חשב שהאש בדרום חדלה, הוא טועה ומטעה את כולם. למעשה, מאז הכריזו ארגוני המחבלים על הפסקת האש, הם לא הפסיקו לירות לעבר ישובי הדרום. יותר מ-11 טילים ומרגמות נורו משעות הבוקר לעבר ישראל.

איך מגיבים בצה"ל לירי? בינתיים אין תגובה. כנראה בהחלטה אמיצה (על חשבון תושבי הדרום) של ראש הממשלה ושר הביטחון, הם החליטו לדחות את דרכי הפעולה שהציע צה"ל. כנראה שמבחינתם זה בסדר שמידי פעם תהיה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה... העיקר שבת"א החיים ממשיכים בשגרה.

בימים האחרונים הייתה אשדוד אחת הערים המופגזות ביותר  בגזרה. בחסדי שמיים ובזכות כיפת הברזל, נמנעה פה טראומה קשה לאלפי בני אדם ונזקים קשים לרכוש. למרות הכמות הבלתי נתפסת של טילים שנורו לאשדוד (כ- 36 לפי הקב"ט העירוני), זה לא ממש שיכנע את הדרג המדיני. שם כנראה יתעוררו שטילים יפלו על ת"א ונמל התעופה יושבת. 

ביום ראשון השבוע הגיע לביקור באשדוד המופגזת ראש הממשלה. עצם הביקור וזמני הגעתו היו אסורים לפרסום, שחס ושלום לא יחליטו ארגוני המחבלים להריץ את ביבי למקלט. הכי הזוי הוא שראש ממשלה מגיע לביקור בעיר ואם בישראל, ולתקשורת אסור לדווח על כך מראש. האם זה לא נשמע לכם חולני? הזוי? איפה לעזאזל אנו חיים?

באשדוד חוזרים מחר לשגרה מלאה מלווה בפחד מהאזעקה שעתידה להגיע בזמן לא ידוע. החרדות האלה פוגעים בנו ובילדנו יותר ממה שאנו יודעים. גם כותב שורות אלה, שועל אזעקות ותיק, מתקשה בימים אלה לשים את ראשו על הכרית ולהירדם - ברקע תמיד נשמעים הדי האזעקה.

דקות לפני כתיבת הפוסט הזה נורה טיל גראד לעבר העיר נתיבות ונחת במרכז העיר. הפגיעה הייתה בחניית בניין ונגרם הרבה נזק לרכוש והרבה נזק נפשי להרבה מאוד תושבים. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה