להאזנה לתוכן:

שני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, נהרגו הערב בתקיפת צה"ל. מניין ההרוגים הפלסטינים מאז החלה ההסלמה ביום שישי, עלה ל-25.
האזעקה הארונה באשדוד הייתה בשעה 17.00 ותושבי העיר מבינים שהאזעקה הבאה היא רק עניין של זמן.
לאחר שבשעות הבוקר כיפת ברזל לא הצליחה למנוע את פגיעת טיל הגראד באשדוד, מפלס השאננות ירד.
מספר תושבים לקו בחרדה ואישה נפצעה באורח בינוני בפגיעה באשדוד. מאז כבר הספיקו עוד שלוש אזעקות לקרוע את האוויר באשדוד. הפעם, כיפת ברזל הייתה במקום הנכון בזמן הנכון (גלריית תמונות בסוף הכתבה).
חיל האוויר תשעה יעדים ברצועת עזה. אשדוד נט מביא תגובות מהשטח וסיכום ביניים של לוחמה.


צהריים סוערים כאלו לא זכורים באשדוד. שלוש אזעקות ברציפות ונפילה אחת שהרעידה את הלבבות - כוחות הצלה רבים במקום האירוע הראשון בו התקיימה נפילה. 

אנשי כוחות הביטחון שלפו את הטיל מתוך האדמה.
 4 פצועים קל . תקלה בכיפת ברזל מנעה את היירוט הראשון. 
באזעקה השנייה- כיפת ברזל הצליחה ליירט את הטיל. 
האזעקה שלישית נבעה כתוצאה מנפילה מחוץ לעיר.
 
נזק גדול נגרם לרכוש מהאירוע הראשון - כ 5 רכבים נפגעו קשה. חלות הראווה של חנויות העסקים במקום התנפצו. 2 נפגעים מרסיסים ו5 נפגעי חרדה. פגיעות חיצוניות גם במפרסות הבניין.
 
נוהל חירום הופעל באשדוד וצוות סורק את הבתים במטרה לבדוק האם ישנם נפגעים בבתים ולכן להרגיע את התושבים.

משה וייצמן חובש 'איחוד הצלה דרום' מספר: "מדובר בנס גלוי, מספר רכבים וחלונות הבניינים הסמוכים לזירת נפילת הטיל נופצו, אני וחובשים נוספים טיפלנו בכעשרה נפגעי חרדה עד כה, למרבה הנס לא היו נפגעים בנפש".
עדויות נוספות בזירת האירוע:

"חיפשנו איפה להתחבא, ולא היה. הטיל נפל ממש לידינו", "הרכב חורר באופן נוראי, חנויות נפגעו וכבל חשמל נקרע. המחזה המפחיד שראיתי". 

"רצינו למצוא מקום להיכנס אליו, אבל לא ממש היה. ואז, כשאנחנו לא יודעים מה לעשות ואין לנו לאן להיכנס, ראינו את הטיל ממש באוויר ונופל בין הבניינים. הוא ממש נפל לידינו".

"אנשים רצו לכל עבר, היו כמה אנשים שהתעלפו שם. כולם חיפשו איפה להתחבא".

 "אני ואשתי נחנו, כשנשמעה האזעקה. ניסינו לרוץ לחדר המדרגות, אבל נשמע פיצוץ עוד לפני שהגענו".

 "שמענו את האזעקה וירדנו במהירות למרחב המוגן. כל הבניין רעד והבנו שלא היה יירוט ויש פגיעה באזור. היו שם כלי רכב הרוסים לגמרי, רסיסים עפו לכל עבר וגם הבניין עצמו נפגע".

"זה מפחיד, אנחנו מעדיפים שלא לחשוב מה היה קורה אם הרקטה הייתה פוגעת גבוה יותר בבניין. בכל מקרה אנחנו מוכנים לספוג אבל שיסיימו פעם אחת ולתמיד את הסיפור הזה ויגמרו עם המחבלים. אין לנו בעיה חודש, חודשיים, כמה שצריך ניכנס למרחבים הממוגנים, נקשיב להנחיות פיקוד העורף, רק שיגמרו את הסיפור".

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "אני רוצה לנצל את הזדמנות להגיד לתושבים: אנא שימרו על חייכם. הכי חשוב להיות קשובים להוראות פיקוד העורף, חייבים להפגין חוסן לאומי ולתת לצה"ל את מרחב התמרון החזק ביותר.
 בתוך יומיים אשדוד ספגה כמעט 25 טילים ואנחנו חייבים להתגונן ולעמוד מול הטרור בהצלחה. הטיל פגע בעיר כי בהסתברות המערכת היא לא מאה אחוזים".

מפקד משטרת אשדוד, סגן-ניצב נועם שקל: "הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים. אין לצאת ממחסה עשר דקות לפחות לאחר האזעקה".

מאז שעות הבוקר המוקדמות נורו לעבר ישראל 41 טילים בהם 15 לפחות טילי גראד, לוחמי 'כיפת ברזל' יירטו 23 מהם שסיכנו חיי אדם. 

מאז תחילת ההסלמה בדרום נורו לעבר שטחי ישראל מעל 205 טילים ורקטות, לוחמי "כיפת ברזל" יירטו 54 רקטות שסיכנו ריכוזי אוכלוסייה. 153 נפילות זוהו בשטח ישראל. 18 חוליות הותקפו, 15 יעדי טרור ומחסני אמצעי לחימה הותקפו ונפגעו, ובוצעו 2 סיכולים ממוקדים. מניין ההרוגים בצד הפלסטיני עלה ל 25 הרוגים מאז יום שישי.


צילומים: אורי קריספין - אשדוד נט ושמחה גולדברג .

גלריית תמונות גדולה תוכלו לראות באלבום שצילם אורי קריספין - בקטגוריית אלבומים
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה