כיפת ברזל בפעולה - ועל תגובות ההישגים המרשימים של כיפת הברזל


להאזנה לתוכן:

הירי לכיוון אשדוד לא רוצה להיפסק. כיפת ברזל ביצעה רק היום בבוקר 6 יירוטים מוצלחים וזאת לאחר שביום שבת ביצעה 4 יירוטים מוצלחים וביום שישי בערב 5. תיעוד שמביא הגולש אביאל כהן, מראה את רגעי היירוט בשמי אשדוד. אשדוד נט מספר על כיפת הברזל ומה שמאחוריה.

למעלה מ 90% הצלחה לכיפת ברזל באזור ו 100% הצלחה באשדוד!
אמש בוצעו היירוטים מעל שמי אשדוד וחלקיהן  נפלו בשכונה בצפון העיר וכן במגרש כדורגל עירוני. לא היו נפגעים.
כאן המקום להדגיש את הנחיות פיקוד העורף שיש להיכנס למרחב מוגן, למרות היכולות של כיפת הברזל, שכן חלקים של היירוט יכולים ליפול בעיר. 

כיפת הברזל מעניקה בטחון לצה"ל להמשיך ולתקוף בעזה או לחלופין להיות בעמדת משא ומתן טובה להפסקת אש כאשר אין עליה את הלחץ מהעורף.
במערכת הביטחון מגלים שביעות רצון רבה מהמערכת אשר פרוסה בשלוש סוללות סביב הערים אשדוד, באר שבע ואשקלון.למרת שכל עלות שיגור היא כ 50 אלף$ , הנזק שהיא מונעת והשקט שהיא נותנת, מצדיקים כל דולר ודולר. ההצלחה של הכיפה בסוף השבוע והבוקר, שכנעה גם את הסקפטים שיש להצטייד בכיפות ברזל נוספות.
כדי להגן גם על ישובי עוטף עזה החשופים יחסית יש צורך בעוד סוללה אחת והיא אמורה להיות מוכנה ביולי 2012. בסה"כ ישראל זקוקה ל 9 סוללות שיעניקו לה הגנה סבירה מירי טילים. אולם התקציב שאושר הוא רק עבור 6 סוללות שהחמישית אמורה להיקלט רק בתחילת 2013 והשישית באמצע 2013.
יוסי דרוקר, ראש חתיבת ההגנה האוירית ברפא"ל שמפתחת את כיפת הברזל בשיתוף עם אלת"א, נראה כמו אב גאה: הירוטים המוצלחים עשו לנו הרבה נחת. סוף השבוע היה אירוע היירוט הגדול ביותר של כיפת ברזל כשהיא יירטה כ 50 טילים בלמעלה מ 90% הצלחה כפי שציפינו ממנה. 
הוא גם החמיא לחיילים והקצינים שפורסים אותה נכון ומתפעלים אותה במיומנות, מה שתורם להצלחתה.
בכירים בצה"ל אומרים שמדובר בהישג שאין לו אח ורע בעולם. אחרים מבקשים שהסקפטים אשר לא האמינו שברזל יכול לפגוש בברזל באוויר - שיאכלו את הכובע!


צילום: אביאל כהן 

|



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה