יום הכימיה בחסות אגן כימיקלים


להאזנה לתוכן:

בית הספר התיכון מקיף א' פתח בתוכנית לחשיפת מקצועות טכנולוגיים בפני התלמידים. חברת אגן כימיקלים נענתה לאתגר והעמידה את טובי אנשיה בתחום הכימיה התעשייתית להנחיית 'יום הכימיה' בבית הספר

צוות הכימיה והמדעים של בית  הספר מקיף א'  בראשות המנהלת גב' חנה מנור ומנהלת אבטחת האיכות של אגן כימיקלים הגב' חנה בן חיים שקדו על הכנת התוכנית, קביעת הנושאים ותכנון העזרים המיוחדים שהובאו במיוחד ליום זה. יום עיון  כלל את תלמידי החטיבה העליונה וכאמור עסק ביישומי הכימיה בתעשייה. מטרת התוכנית הייתה להרחיב את ההכרות של התלמידים עם המקצוע ולהבין באילו תחומים בחיינו אנחנו חשופים לכימיה ולכימאים. דגש מיוחד ניתן ליישומי הכימיה ברפואה, בתחום הגנת הצומח ובתעשיות מוכרות מאוד כמו תמרוקים וחומרי ניקוי. במילים אחרות 'הכימיה בשרות האדם'. עניין מיוחד יש לבית הספר לחשוף את המידע הרחב בפני התלמידים  ולהגדיל את המוטיבציה שלהם בבחירת המקצוע כמקצוע  מדעי מוגבר לבגרות.

בפעילות השתתפו תלמידי שיכבה י' העומדים בפני בחירת מקצוע מוגבר ותלמידי יא' ויב שבחרו כבר במקצוע הכימיה כמקצוע מוגבר. ביה"ס רואה בעידוד הרחבת הלימודים המדעיים והטכנולוגיים כצורך וחובה לאומית.
 

את ההרצאה הראשונה היגיש דר' אלעד שבתאי מנהל המו"פ הגלובלי של חברה. דר' אלעד הסביר את תפקידיה והשתלבותה של הכימיה בחיינו בהחלפת חומרים אורגניים וביצירת חומרים המצויים בשמוש תעשיית המזון, הבשמים התעופה החקלאות ומה לא?  הרצאתו שמה דגש על החשיבות בפיתוח תכונות מיוחדות לחומרים ולוותה בניסויים והדגמות. בהמשך הציגו מומחי אגן כימיקלים, האגרונומים זיו דגן ואנדי רזניק, מהנדסי הכימיה ליאון אהרון והגב' חנה בן חיים את התחום המרתק של האגרו כימיה וחשיבותו בחיי האדם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה