גשר לסקוב נפתח מחדש


להאזנה לתוכן:

גשר לסקוב המיתולוגי המוביל אל נמל אשדוד ייפתח מחר בצהריים לתנועה, לאחר שהיה סגור כחודשיים לרגל שיפוץ ומתיחת פנים. ד"ר לסרי שנפגש עם מנהלי הפרויקט וקבלני הביצוע אמר ששיפוץ הגשר ושדרוגו יירשם כאירוע היסטורי חשוב והוא מצטרף לשורה של פרויקטים המתנהלים כעת בעיר ומשנים את פניה של אשדוד. מחר בשעה 13:00 ייפתח הגשר לתנועה. העיקר לנהוג בזהירות!

מי שמכיר את אשדוד בתחילת דרכה, זוכר את מראות הנחל העולה על גדותיו ומונע מתושבי העיר לחצות אל הגדה הצפונית. עדויות של תושבים ותיקים מתארים אלתורים ודרכים חלופיות שנועדו לצליחת הנחל ולהמשיך צפונה. מציאות זאת היתה נחלת התושבים עד שהוחלט לבנות גשר חדש! היה זה בשנת 1963, אז תוכנן הגשר, והחלו העבודות שהושלמו בסוף שנות השישים. עם השלמת העבודות הוענק לאשדוד גשר מודרני ובטוח שנמתח לאורך כ-300 מ' והתושבים הותיקים סיפרו בגאווה שהיה זה הגשר הארוך ביותר בישראל!  מאז חנוכת הגשר, למעלה מ-40 שנה, עברו עליו מאות אלפי מכוניות ומשאיות ועם הזמן, כתוצאה מבלאי מתמשך, נוצרו מפגעים בטיחותיים ובעיות טכניות. "הליקויים העיקריים שנוצרו במשך השנים היו טיפול בתפרי התפשטות, מעקות בטיחות רעועים, התפרקות אבני שפה יצוקים, מדרכות משובשות ובעיות בקונסטרוקציה של הגשר" אומר מר משה קוידא – ס/מנהל אגף אחזקה והמפקח על השיפוץ. 

במשך חודשיים רצופים היה הגשר סגור לרגל שיפוץ יסודי והיום בשעה 13:00, 24 שעות קודם פתיחתו המחודשת של גשר לסקוב המשופץ, סייר ראש העיר על הגשר ונפגש עם מנהלי הפרויקט ועם קבלני הביצוע. ד"ר לסרי שמע ממר קוידא סקירה על העבודות ועל הטכניקות הקיימות כיום בשיפוץ וחיזוק גשרים. קוידא ציין שהעבודות נעשו בשילוב של מספר קבלנים שכללו עבודות קונסטרוקציה ושיקום תפרי התפשטות בשיטת אספלט פלאג ושיקום בטונים באמצעות קבלן יעדים. הוא תיאר את הליקויים שהתקבלו ממשרד התחבורה בשילוב המתכנן המקורי (משרד ירון שחם), את תכנון העבודות ואת ביצוע העבודות ע"י הקבלנים הבאים: החלפת מעקות בטיחות באמצעות אל–בר ועבודות פיתוח בגשר ע"י חברת דשניר.

"העבודות החלו למעשה כבר ב-2010, בהתאם למשימות ולתכנון השיפוצים ותחת המדיניות העירונית המקלה על התושב וממזערת עד למינימום את הפגיעה באיכות חייו" הסביר קוידא והדגיש ש"הגשר נסגר לחודשיים בלבד! בהם ריכזנו את עיקר העבודות". סך ההשקעה בשיקום הגשר הייתה יותר מ-2 מיליון שקל.

ראש העיר הודה לעושים במלאכה וציין שלגשר יש היסטוריה ארוכה המשתלבת בהיסטוריה של אשדוד. לסרי: "לאחר כל השנים הללו הגיע הזמן שגם הגשר יזכה למתיחת פנים כמו שאנו עושים בהרבה מאוד מקומות בעיר ובעיקר באזורים הותיקים" אמר והכריז: "תושבי אשדוד והנהגים מקבלים כעת גשר משודרג, חדיש ומשופץ. העיקר שהנהגים ינהגו בזהירות!"

 

 

 

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה