בשורה לתושבי העיר: בעוד חודשים ספורים ייפתח חדר המיון הקדמי


להאזנה לתוכן:

סגן שר הבריאות ביקר היום באשדוד והודיע לראש העיר לסרי, כי בתוך חצי שנה יפתח בעיר חדר מיון קידמי, שיספק ליותר משלוש מאות אלף תושבים באיזור שירותי רפואת חירום, כולל אישפוז עד ליממה, במשך 24 שעות ביממה. מי שתפעיל את חדר המיון היא אסותא, שנמצאת במגעים מתקדמים עם רפואה וישועה לרכישת המבנה

האם סוף סוף יזכו תושבי אשדוד לחדר מיון קדמי? לאחר שנים שחדר המיון הקדמי נמצא בשלבי בניה, נראה שרואים את האור בקצה המנהרה. מי שבנתה את שלד חדר המיון היא עמותת רפואה וישועה, שאף התמודדה במכרז להקמת בית החולים באשדוד.

בסופו של דבר זכתה "אסותא" במכרז להקמת בית החולים באשדוד, והחשש הכבד היה שמבנה חדר המיון הקדמי יהפוך לפיל לבן. בין עמותת רפואה וישועה לאסותא התקיימו מגעים למכירת המבנה לאסותא, כדי שזו תפעיל במקום את חדר המיון הקדמי, עד לבניית בית החולים. המגעים התקיימו בין הצדדים כבר חודשים רבים, כאשר סגן שר הבריאות- יעקב ליצמן וראש העיר - ד"ר לסרי, לוחצים על הצדדים להגיע להבנות. לפני כשבועיים שיגרו צבי צילקר ושרת הקליטה סופה לנדבר גם הם מכתב לליצמן וביקשו להפעיל את חלק משירותי בית החולים במבנה של המיון הקדמי. לטענת דובר ראש העיר, שמואל דוד, מכתבם זה של צילקר ולנדבר, היה מעשה פוליטי נמוך. עוד ציין אז דובר ראש העיר כי "נושא פתיחת חדר המיון מטופל אישית ע"י ראש העיר וההנהלה מול רפואה וישועה תוך הסרת חסמים מסוגים שונים באמצעות החלטות שהועברו במועצת העיר וליווי משא ומתן לשת"פ בין רפואה וישועה לחברת אסותא הבונה את בית החולים". כעת נראה שהטיפול האישי אכן נושא פרי.

הבוקר הגיע סגן השר ליצמן לאשדוד לפתיחת מוקד טלפוני חדש של שירותי מכבידנט, שמעסיק כמאה איש והוא הביא עימו בשורות לתושבי העיר. ליצמן דיווח לראש העיר על ההתקדמות במגעים בין אסותא לרפואה וישועה. כפי שזה נראה כעת, חדר המיון צפוי לפעול בעוד חצי שנה. עוד סיפר ליצמן שאישר הגעת ניידת MRI לאשדוד פעמיים בשבוע, זאת כדי לחסוך מתושבי העיר את הנסיעה לבתי חולים מחוץ לעיר לצורך הבדיקה.

בחדר המיון הקידמי יהיו 12 מיטות, שאר 8 הקומות ישמשו בהמשך כמכוני טיפול שיופעלו על ידי מכבי שירותי בריאות, בצמוד לביה"ח.  ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, אמר כי סוף סוף יהיה מענה מיידי למאות אלפי התושבים, דבר נדרש וחשוב באשדוד, הסובלת לפעמים מגראדים.

אסותא מסרו בתגובה לפניית אשדוד נט כי "אסותא נמצאת במגעים מתקדמים עם רפואה וישועה להפעלת חדר מיון קדמי באשדוד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה