אשדוד רק במקום ה- 45 בארץ במספר תורמי הדם


להאזנה לתוכן:

איפה תורמים הכי הרבה דם? כמה מנות דם נתרמו בישראל בשנה האחרונה? וכמה אשדודים תרמו דם? מד"א מפרסם את הנתונים

תושבי אשדוד תורמים דם אך יש עוד מקום לשיפור, כך עולה מנתוני תרומות הדם לפי ערים שפרסם השבוע מד"א. על פי הנתונים שהתקבלו מד"ר ורד יהלום, סגנית מנהל שירותי הדם של מד"א, עולה כי נתרמו בישראל בשנה האחרונה סה"כ 303,630 מנות דם, שנתרמו בידי 243 אלף איש מרחבי הארץ, המהווים 3.8% מאוכלוסיית המדינה. מדובר בירידה בכמות התורמים יחסית לשנה שעברה, אז עמד אחוז תורמי הדם בישראל על 4.2% מכלל האוכלוסייה.

בין הערים והישובים השונים בישראל, קל למצוא את תורמות הדם הגדולות. העיר גבעת שמואל מחזיקה במקום הראשון בכמות תורמי הדם, העומד על 7.5% מכלל האוכלוסייה בעיר. אחריה עומדות רעננה (7% תורמי דם), מודיעין (6.9%) ומעלה אדומים (6.8% תורמי דם).

 

באשדוד תרמו 7,977 תושבים דם לבנק הדם של מד"א, שמהווים כ- 3.8% מהאוכלוסיה.

ד"ר ורד יהלום, סגנית מנהל שירותי הדם של מד"א, פילחה את סוגי הדם הפופולארי בישראל. מהפילוח עולה כי ל-34% מתושבי המדינה יש סוג דם Aּ+, ל-32% סוג דם מסוג o+, ואילו בגופם של 17% מהאוכלוסייה זורם דם מסוג B+. סוג הדם הנדיר ביותר, קיים אצל אחוז אחד בלבד באוכלוסיה והוא AB-. 

פרופ' אילת שנער, מנהלת שירותי הדם של מד"א: "אין ספק שרואים ירידה בכמות תורמי הדם ותרומות הדם בישראל. על כל אחד מאיתנו לזכור שמנת דם אחת בשנה יכולה להציל חיים של אדם אחר. ניידות התרמת הדם עוברות היום בכל מקום בארץ והנגישות לתרום דם הולכת ועולה". 

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "אם כל אחד מאיתנו יעשה לו מנהג לתרום דם אפילו רק פעם אחת בשנה, ביום ההולדת, נוכל להעניק את מתנת החיים למי שזקוק לכך ולא נסבול עוד ממחסור. כל אחד יכול לעשות משהו למען הכלל ולהירתם למשימה הלאומית להצלת חיים".


באשדוד עומדת כמעט בדרך קבע ניידת תרומת דם בכניסה לקניון הסי מול. לכו לתרום דם, זה מציל חיים.

צילום: קומונת מתנדבי מד"א

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה