תושבי ניר גלים נותרו ללא מי שתיה בעקבות עליה בריכוז חומרי הדברה


להאזנה לתוכן:

משרד הבריאות הורה על פסילה מיידית של קידוח "ניר גלים 3", זאת בעקבות עליה בריכוזי חומרי ההדברה שהתגלו במי השתייה. הבדיקות נערכו במאי 2011 ורק כעת ניתנת ההוראה להפסיק את שתיית המים. לתושבים מסופקים מים באמצעות עוקבי מים

כל תושבי ניר גלים נותרו ללא מים לשתיה ולהכנת מזון. משרד הבריאות הורה על הפסקה מיידית של השימוש במי הקידוח "ניר גלים 3" בעקבות עליה ברמת חומרי ההדברה במי השתייה שלהם.

במכתב של מהנדסת מחוזית של משרד הבריאות אל מרכז המשק ביישוב, היא כותב כי "דוחות הניטור שמבוצעים בקידוחי הניטור ובקידוחים המפיקים מים , כולל הדו "ח האחרון שהגשתם , מצביעים על עליה ברמת חומרי ההדברה בקידוחי הניטור והתפשטות כתם הזיהום ששוליו הגיעו לקידוח ניר גלים 3".

מהמכתב שהעבירה מהנדסת משרד הבריאות, עולה שמחודש אוגוסט 2011 דרש משרד הבריאות תוכנית חלופית לאספקת מים לתושבים, אך תוכנית שכזאת עדיין לא בוצעה, כך לטענת משרד הבריאות.

"עד היום, למרות פניותינו הרבות והחוזרות, לא חלה כל התקדמות ואתם ממשיכים לספק מים לישוב מקידוח ניר גלים 3 בלבד. לא הוכנה תכנית לחיבור למקור מים חליפי (לדוגמא בני דרום ו/או חיבור לרשת הארצית של חברת מקורות). בדיקתך להסבת קידוח ניר גלים ב' אינה מספקת ולא הועברו אלינו ממצאי הסקר הסביבתי שנערך. כמו כן, לא קידמתם התקנת מתקן טיפול להרחקת גורמי הזיהום הפוטנציאלים במים הנשאבים", נכתב במכתב.

משרד הבריאות מורה על פסילה מיידית של מי השתייה המסופקים לתושבים מקידוח "ניר גלים 3". במים ניתן להמשיך להשתמש לגינון, השקיה, שטיפה, ניקיון ורחצה. "בשל החשש לבריאות הציבור אנו פוסלים את המים המסופקים מקידוח ניר גלים 3 לשתיה ולהכנת מזון. עליך להודיע לכל הצרכנים על פסילת המים באופן מידי", לשון מכתב משרד הבריאות.

כדי לספק מים לתושבים, הוצבו בישוב עוקבי מים, שאמורים לספק לכל התושבים את מי השתייה והבישול לשבת הקרובה לפחות. בישוב יש יותר מ- 160 משפחות, חלקן ברוכות ילדים. בין אנשי הישוב גם מבוגרים רבים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה