שרת הקליטה לנדבר: "קריאה נרגשת להפעלת בית חולים באשדוד "


להאזנה לתוכן:

סופה לנדבר, שרת הקליטה והעלייה ותושבת אשדוד, פנתה במכתב אל סגן שר הבריאות וליו"ר מועצת המנהלים של אסותא, כדי להפציר בהם להגיע להבנות לפתיחת חדר המיון הקדמי ולהפעיל בו כבר שירותים רפואיים שאמורים להיות בבית החולים באשדוד. בתגובה שהעביר דובר ראש העיר למכתבה של לנדבר, הוא מציין: "נושא פתיחת חדר המיון מטופל אישית ע"י ראש העיר וההנהלה מול רפואה וישועה. הפניה היא מעשה פוליטי שקוף ונמוך"

"בשמם של תושבי אשדוד, ובשמם של כל אלה שפעלו ללא לאות במשך שנים, על מנת לזכות בהקמתו של בית חולים באשדוד, אני פונה אליכם, על מנת שתחברו יחד בזמן הקצר ביותר ותפעילו את המבנה הקיים, תוך כדי בניית המבנה החדש", כך כותבת שרת הקליטה והעלייה, סופה לנדבר שהיא גם תושבת העיר אשדוד. השרה לנדבר פנתה במכתבה אל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וליו"ר מועצת המנהלים של אסותא, פרופ' שוקי שמר.

השרה לנדבר מבקשת למעשה להחיש את המגעים לפתיחת חדר המיון הקדמי באשדוד, אותו החלה לבנות עמותת "רפואה וישועה" לפני מספר שנים. המבנה של חדר המיון הקדמי עומד כבר תקופה ארוכה מבלי שמבוצעות בו עבודות. ברפואה וישועה, שהתמודדו אף הם במכרז להקמת בית החולים והפסידו, עצרו את העבודות עד להתבהרות המגעים שהם מנהלים עם אסותא וגורמי רפואה נוספים לפתיחתו של חדר המיון הקדמי.

לנדבר ממשיכה ומציינת במכתבה כי "לאור המצב הביטחוני והמצוקה היום יומית בעיר אשדוד ובסביבה אני פונה אליכם בשמי ובשם אינג' צבי צילקר להפעיל לאלתר את בית החולים באשדוד במבנה של עמותת "רפואה וישועה" (לפחות את המחלקות הקריטיות) ולהחיש את קצב בניית בית החולים כפי שאושר ע"י הממשלה".

לנדבר מפיצה את מכתבה בתפוצה גדולה, כולל לעיתונות המקומית, אך לא שולחת עותק לראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי. בעירייה לא אהבו את פנייתה זו של השרה לנדבר. בתגובה למכתבה מציין דובר ראש העיר כי מדובר באקט פוליטי נואש. "לידיעתה של גב' לנדבר נושא פתיחת חדר המיון מטופל אישית ע"י ראש העיר וההנהלה מול רפואה וישועה תוך הסרת חסמים מסוגים שונים באמצעות החלטות שהועברו במועצת העיר וליווי משא ומתן לשת"פ בין רפואה וישועה לחברת אסותא הבונה את בית החולים. הפניה של גב' לנדבר לרב ליצמן וסגנון הפניה תמוהים. והינם לא יותר ממעשה פוליטי שקוף ונמוך במסגרת המרדף שלה מעורר החמלה והנואש אחרי זכיה בהוקרה וכבוד בעניין בית החולים שלמרבה האירוניה גם בורח ממנה", מציין דובר ראש העיר. 

גם פעיל הציבור, אבי הלוי, מי שעמד בראש מטה המאבק הציבורי להקמת בית חולים באשדוד, מגיב למכתבה של לנדבר. "נראה כי קיימים גורמים אינטרסנטיים בעיר, ביניהם ראש העיר לשעבר צבי צילקר אשר טרם הפנימו כי המאבק להקמת בית החולים אשר הובילו מטה המאבק הציבורי ומטה האבק העירוני בראשות רוה"ע הנוכחי, ד"ר יחיאל לסרי, הסתיים ולאחר 40 שנה תושבי אשדוד עומדים לזכות בהקמת בית חולים מהמתקדמים בעולם. הניסיון של מר צילקר, באמצעות הניצול הציני בשרה סופה לנדבר, להפוך את מבנה חדר המיון למאין בית חולים אינו חדש, מדובר ביוזמה אשר הועלתה על ידי מר צילקר, במהלך הקדנציה הקודמת, מס' פעמים ונדחתה על ידי משרד הבריאות אשר הבהיר למר צילקר כי הצעתו הינה חדר חולים ולא בית חולים. כלל ידוע הוא כי אין יותר קבוע מדבר זמני וכל ניסיון לקדם פתיחת מאין בית חולים במבנה חדר המיון עלול לטרפד את הקמת בית החולים האמיתי באשדוד. מוטב היה לו הצעה חוזרת זו, שנדחתה בצדק בעבר, לא היתה מועלית על הכתב", אומר הלוי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה