העירייה נתקעה בלי צינורות ניקוז ובינתיים הנכים סובלים


להאזנה לתוכן:

צינור ניקוז זמני הוצב על ידי העירייה סמוך לקניון הסי מול, תוך שהוא מונע מעבר הולכי רגל על המדרכה. אך אם לא די בכך, צינור הניקוז הוצב בדיוק בין שתי חניות נכים בכניסה לקניון. "פניתי פעמים רבות לעירייה, אבל לאיש לא איכפת שהנכים לא יכולים להחנות את רכבם", אומרת לנו נכה שעובדת במקום ומתקשה למצוא מקום חניה

ברחוב הבנים ממוקם המוסד לביטוח לאומי, משרד הרישוי ומשרדים נוספים. אלפי בני אדם עוברים ברחוב זה, שהפך להיות עמוס וצפוף לעייפה. בעתיד יהיו במקום הסדרי תנועה חדשים, אבל עד שזה ייקרה, תנועת כלי הרכב והולכי הרגל במקום היא תוהו ובוהו. על חניה ממש אין מה לדבר פה.


נכים רבים, הנזקקים לשירותי המוסד לביטוח לאומי, מגיעים למקום, ובדיוק בגלל זה ניתנו להם שלוש חניות בכניסה לבניין, כדי להקל עליהם. אך בחודשיים האחרונים, הנכים מתקשים להחנות את רכבם בצורה בטוחה בחניות שהוקצו להם.

הבעיה היא שמישהו החליט להציב צינור ניקוז עילי שיוצא מכיוון הקניון, מונח על המדרכה וקצהו השני יוצא בדיוק בין שתי חניות הנכים המסומנות במקום.

"זה ככה כבר חודשיים", מספרת לנו יפה, נכה העובדת במקום. בכל בוקר היא מגיעה לעבודתה ומתחילה במבצע מיוחד להחנות את רכבה. "אני לא מצליחה להחנות כי הצינור מפריע. פעמים רבות אני פשוט מרימה ידיים וחונה בצד", היא מספרת לנו. לעיתים חונה יפה את רכבה במרחק רב ממקום החניה שנשמר לה, ואז עליה לצעוד עם קביים את כל הדרך עד הכניסה לבניין המשרדים בקניון. "אני במאמצים רבים מצליחה להגיע לעבודה, זאת לאחר שעברתי מסלול מכשולים", היא מספרת.

כבר חודשיים שיפה ונכים נוספים מתקשרים לעירייה ומתלוננים על הבעיה, אך לדבריהם, במוקד העירוני אומרים להם שהצינור שייך לקניון ואילו הנהלת הקניון אומרת שזה שייך לעירייה. "אני לא מבינה למה איש אינו מוצא פתרון לבעיה. זאת לא בעיה רק של נכים, זאת בעיה שהולכי רגל צריכים לרדת לכביש או לדלג מעל הצינור. זה ממש לא בטיחותי, במיוחד שבמקום עוברים הרבה מאוד אנשים בכל יום", אומרת יפה.

מה אומרים בעירייה? שם נראה שלא ממש מבינים את הבעיה שיצרו עבור הנכים וממתינים לקבל מחירון חדש לצינור ניקוז.

ממחלקת התשתיות נמסר כי "חל עיכוב בביצוע קו הניקוז בפרויקט הנ"ל, היות וכל המפעלים המייצרים את צינורות הניקוז הללו עברו, מחודש דצמבר האחרון, ליצירת צינורות עפ"י תקן ישראלי חדש (בטון מזוין עם אטמים מיוחדים). לכן, במהלך החודש האחרון יצאו פניות לקבלת המחירים החדשים של צינורות הניקוז, ואנו ממתינים לתשובה. עם קבלת המחירון והתאמת התקצוב לעלות המיזם, נצא לביצוע. בינתיים המקום מגודר כדי לשמור על בטחון התושבים."  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה