ירי והתראות טילים בחסות מזג האוויר - המחבלים מחממים את הגזרה


להאזנה לתוכן:

כ- 8 רקטות קאסם נורו אמש לגזרת לכיש ונגב על ידי ארגוני המחבלים ברצועת עזה. יש התראות נוספות. הרמטכ"ל גנץ מאמין בכניסה מבצעית לתוך עזה.

מטח חריג בהיקפו של 7 רקטות קסאם נורה אמש במקביל לעבר יישובי עוטף עזה. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. 

הירי הכבד החל סמוך לשעה 20:45, כאשר שבע רקטות קסאם נורו במקביל מרצועת עזה לעבר שטחי המועצה האזורית שער הנגב וכן סמוך לשדרות. כשעה מוקדם יותר נורתה רקטת קסאם נוספת לעבר שער הנגב. למרבה המזל, כל הרקטות פגעו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים.

ארגוני הטרור בעזה יודעים היטב שלחיל האוויר קשה יותר לפעול בתנאי גשם ועננות, ולכן מנצלים את מזג האוויר ומבצעים שיגורים. אפשרות נוספת היא שארגוני הטרור מתכננים "קבלת פנים" למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, המבקר בישראל וברשות הפלסטינית.

התראות להמשך ירי טילים עדיין קיימות למרחב לכיש ונגב. כפי הנראה, ארגוני המחבלים לא יבצעו ירי של טילי גראד. אשדוד נט ימשיך וידווח במידת הצורך.

במערכת הביטחון מעריכים כי מטח הרקטות שנורה לישראל בוצע, כבפעמים הקודמות, על-ידי ארגוני טרור קטנים שלא סרים למרותו של חמאס.

בחודשים האחרונים הדגיש הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ כי הוא תומך בפעולה קרקעית בתוך הרצועה, באופן יזום, לאור ההתחמשות הבלתי פוסקת של החמאס והג'יהאד האיסלאמי.

 

 גנץ, אמר כי ברצועת עזה ובלבנון נמצאים שני מחסני תחמושת מהגדולים שאני מכיר. המערכות האלו מוזנות מאיראן, סוריה ואפילו מרוסיה שמחמשת את סוריה.

 

גנץ הוסיף כי: "המזרח התיכון הוא האזור המתחמש ביותר היום כאשר אנו המטרה של החימוש הזה .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה